Alle begin is moeilijk..... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Janneke Mulder - WaarBenJij.nu Alle begin is moeilijk..... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Janneke Mulder - WaarBenJij.nu

Alle begin is moeilijk.....

Door: Janneke Mulder

Blijf op de hoogte en volg Janneke

22 Maart 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Hoi lieve familie en vrienden,

Ten eerste: SUPERRRRRRRRBEDANKT voor het ontzettend gave afscheidsfeest. Wat een heerlijke avond! Hier kan ik nog lang van nagenieten.

Wat ik nog weet van vorige keer dat ik hier was, is dat sommige mensen het wel fijn vinden om tijdig wat van me te horen dus hier is mijn eerste verhaaltje. The beginning…..

De vlucht ging supersnel voorbij omdat ik bijna alleen maar geslapen heb. Ik ging de avond daarvoor nog op stap met vriendinnen en dus heb ik die nacht niet geslapen, iets wat voor herhaling vatbaar is, want ik zat goed en wel in mijn vliegtuigstoel en heb het beginpraatje, het opstijgen en een maaltijd gemist. Ik was dus vrij snel in Latina- America!

Mijn lover stond op me te wachten en wederom is love in the air. Het is echt een schatje. Hij had het huis helemaal opgeruimd (en naar zijn begrippen ‘gepoetst’. Ik heb dinsdag toch nog maar even echt alles goed gepoetst en heb ook nog een aantal wasjes gedraaid.) Wat ben ik al een goede huisvrouw haha…

Maar daarvoor ben ik niet hier!
Dinsdag begon mijn fotografie opleiding. Ik ben de enige Nederlander en sowieso de enige van buiten Zuid-Amerika. Het volgen van het Spaans gaat wel goed, alhoewel ik merk dat ik toch stiekem nog een beetje moeite heb met het Argentijnse accent (aangezien ik het afgelopen jaar alleen Spaans met Arturo heb gesproken) en de moeilijke technische Spaanse termen.
De eerste dag bestond uit het elkaar leren kennen, eerste uitleg van de camera, een rondleiding door de school en een kleine eerste opdracht. De tweede en derde dag hebben we bijna alleen maar na een technische uitleg geoefend en veel foto’s gemaakt. Over all, een hele leuke eerste indruk en ik heb er zin in! Het is vooral een praktische opleiding en dus is het opbouwen van een portfolio het allerbelangrijkste. Hierin komt echt alles aan bod zoals mode, publiciteit, documentaire/journalistieke fotografie etc. Ik zit nu al vol met ideeën…. :-)

Het huis waar ik nu woon met Arturo is echt in een woord GEWELDIG! Het is echt groot en het heeft een oude uitstraling, maar wel met een moderne twist. Ik zou zeggen, check de foto’s :-)

Niet alles ging meteen goed vanaf het begin. Niet alles kan altijd rozengeur en maneschijn zijn en dus hadden we onze opstartproblemen. Dit is uiteraard niet ongewoon aangezien we allebei voor het eerst samenwonen, we altijd een Skype-relatie hadden en we ons nu dus moeten aanpassen aan elkaar. Dit ging de eerste dagen wat stroef waardoor er enkele ruzies ontstonden en we allebei een kort lontje hadden.
Na een heel lang en goed gesprek passen we ons nu allebei goed aan, gaat het super en gaat het weer zoals het hoort.

Arturo is sinds kort zijn eigen bedrijf begonnen met een vriend van hem. Het heet ‘BLU’ en het gaat erg goed. Ze verzorgen uitstapjes, korte reizen binnen Argentinië en in de nabije toekomst ook transport voor toeristen. Arturo werkt heel erg hard en we zien elkaar niet zo heel veel daardoor (ook omdat hij 3 avonden in de week extra geld verdiend met publiciteit voor grote clubs in Buenos Aires). Maar ik ben erg trots op hem en ik steun hem in alles wat hij doet.
Ik daarentegen weet nog niet precies wat mijn mogelijkheden zijn, op dit moment redden we het financieel met zijn salaris, maar ik wil uiteraard zelf iets verdienen. Hij stelde voor dat ik binnen zijn bedrijfje ga werken. Ik help al mee hier en daar wanneer ik kan en dus is het niet zo’n heel gek idee.
Daarnaast heb ik ook een baan aangeboden gekregen binnen een Spaanse talenschool en dat aanbod staat nog steeds, alleen heeft de school op dit moment een minder drukke periode waardoor ze mij op dit moment niet kunnen inzetten. Maar mijn (hopelijk) nieuwe bazin zei al dat ik de eerste ben die ze belt.
Qua fotografie zie ik mezelf ook wel iets voor mezelf beginnen en ik heb al mijn eerste twee opdrachten via via! Het gaat om een vriend van Arturo, hij verwacht samen met zijn vriendin een kindje en nu willen ze graag dat ik foto’s van ze maak als herinnering. En een vriendin van me is getuige in een huwelijk en ze hadden nog een fotograaf nodig…. Meteen goede oefeningen dus, want ze weten dat ik een amateur ben. ;-)

Het is nu dus nog even puzzelen en kijken wat ik kan gaan doen, maar goed, die meisjes uit ‘Grenzeloos Verliefd’ hebben ook niet altijd meteen een baan ;-) haha….

Een hele dikke kus from another part of the world,

liefs Janneke

  • 22 Maart 2013 - 21:56

    Rita:

    gezellig om je verhaal te lezen!!! En wat een leuk huis!! gaat helemaal goed komen!!
    Tot snel weer!!!
    grtzx

  • 22 Maart 2013 - 23:59

    H&H:

    Fijn van je te horen. Je huis ziet er geweldig uit. Daar zullen jullie je draai wel vinden.
    Mogelijkheden voor een job zijn er. Dat komt wel goed.
    Tot lees. Dikke knuffel en dikke kus.

  • 23 Maart 2013 - 00:07

    Marta:

    Ha Janneke!

    Wat super dat jij je avontuur hebt doorgezet! Echt fantastisch. Iets waar menigeen mensen van kunnen dromen, maar die stap niet durven te zetten. Ik bewonder je daarin enorm. Ik zie je super graag in 'Grenzeloos verliefd'! Hahahha.... Heel veel succes en ik zal je verhalen blijven lezen.

    x

    P.s. Wow dat appartement is inderdaad ontzettend mooi!!!!!!!!!!

  • 23 Maart 2013 - 00:09

    Marta:

    P.s. Die discussies.... Het blijven mannen. En zo hou je het ook tevens spannend;)

  • 23 Maart 2013 - 01:12

    Stefan:

    Wat een vet huis! En vooral die telefoon. Via welk nummer kan ik jullie bereiken?
    Veel geluk daar en we zien de foto's tegemoet! En als je niet weet wat de mogelijkheden zijn, de mogelijkheden zijn onbeperkt!!! Veel geluk en we zien de foto's tegemoet.

  • 23 Maart 2013 - 04:47

    Jamay:

    Lieve Janneke,

    Fijn om te horen dat het goed gaat! Hoop dat ik je ook een keertje kan bellen. Zou geweldig zijn! Denk aan je. Heel veel geluk toegewenst in BA.

    Liefs kus,

    Jamay en Agnes.

  • 23 Maart 2013 - 08:33

    Miek:

    Leuk om je verslag weer te lezen. Leuk 'optrekje' zo te zien. Daar is 't wel om uit te houden.
    Dus je hebt al een hele bak theorie over je heen gehad op school ? Dan kun je nu gaan oefenen, want je komt steeds weer andere dingen tegen. Maar dat komt helemaal goed met jou !
    In ieder geval heel veel succes !
    XXXX Miek

  • 23 Maart 2013 - 08:57

    Stijn En Daan:

    Lieve Jan,
    Je verhalen klinken ons heel bekend in de oren maar geloof me, alles komt goed! Heel veel succes en plezier met je studie, het klinkt echt heel gaaf!
    Geniet er van daar en we horen snel weer van je!
    Liefs Stijn en Daan

  • 23 Maart 2013 - 11:35

    Marij:

    He lieve Janneke, leuk om al zo gauw iets van je te horen!
    Fijn dat je zo enthousiast bent voor je foto-opleiding.
    We gaan je op de voet volgen!
    kus Marij

  • 23 Maart 2013 - 11:43

    Hans & Lianne:

    Fijn iets te lezen over het wel en wee van jou aan de andere kant van de wereld. Maar zoals we het lezen gaat dat helemaal goed komen en met dit appartement is niets mis mee !!
    We blijven je volgen, tot de volgende keer. Knuffel van ons....

  • 25 Maart 2013 - 07:51

    Stan Van Velthoven:

    Djenniieee!

    Wauw echt gaaf zeg! Knap dat je dit allemaal doet en inderdaad een erg gaaf huis ;-)
    Helaas kon ik niet bij je afscheidsfeestje zijn, maar gelukkig kan ik je zo goed volgen!
    Enneee, wie weet kom ik je nog wel eens opzoeken!

    Stan

  • 25 Maart 2013 - 12:00

    Rianne:

    Hoi Janneke,

    Leuk om je verhaal te lezen, zodat we weten dat het goed met je gaat:)! Samenwonen is wennen dus niet gek dat er aan het begin dan wat wrijvingen zijn. Je moet maar zo denken...hebben jullie ook weer een rede om het goed te maken;)
    Zo te zien heb je een leuk stekkie gevonden. Vooral de hangmat ziet er erg relaxt uit.
    Geniet ervan meid en succes met al je vervolgstappen.

    Liefs Rianne

  • 25 Maart 2013 - 17:24

    Hannie:

    VAN HARTE GEFELICITEERD, ik heb net van je moeder gehoord, dat je geslaagd bent.
    Harstikke goed. Drink er vanavond maar gezellig wat wijntjes op.
    Ik heb net even je foto's gekeken, wat is het een erg leuk appartement.
    Veel groetjes Hannie

  • 26 Maart 2013 - 11:02

    Willeke:

    SUPER Jan dat je geslaagd bent!!! Echt kei goed!! En als ik zo de foto's zie van het appartement, WOOW doe je goed! Ik drink hier een lekkere appelsap met een rietje op jou en je slagen! TOP
    Kus Willie

  • 30 Maart 2013 - 14:33

    Ria En Wil Karsemakers:

    Hallo Janneke,

    Wat fijn dat je geslaagd bent,Gefeliciteerd!
    Jullie appartement ziet er leuk uit.
    Ik hoop dat alles goed gaat met jullie twee,
    maar jij bent zo,n doorzetter, dus dat komt vast wel goed.
    Heel veel geluk en succes gewenst en de hartelijke groeten
    van Ria en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Na er een jaar gewoond te hebben en nadat ik verliefd werd op de stad, het land, de mensen en de cultuur en niet te vergeten mijn latino, heb ik besloten terug te gaan om erachter te komen of wonen in Buenos Aires hetgeen is wat ik (tijdelijk) wil. Omdat Buenos Aires nu mijn nieuwe woonplaats is, zal ik uiteraard nog steeds proberen om zoveel mogelijk te reizen en deze verhalen kunnen jullie hier teruglezen.

Actief sinds 15 Dec. 2010
Verslag gelezen: 834
Totaal aantal bezoekers 102713

Voorgaande reizen:

17 Maart 2013 - 20 Maart 2016

Buenos Aires

01 Februari 2011 - 19 Januari 2012

Buenos Aires

Landen bezocht: