Paso a paso.... (stap voor stap) - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Janneke Mulder - WaarBenJij.nu Paso a paso.... (stap voor stap) - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Janneke Mulder - WaarBenJij.nu

Paso a paso.... (stap voor stap)

Blijf op de hoogte en volg Janneke

12 Mei 2013 | Colombia, Santa Marta

Hoi lieve allemaal,

Aangezien ik nog in mijn eerste maandjes zit en ik een leventje moet opbouwen hier zal ik jullie nu wat vaker up to date houden.

Ondertussen ben ik natuurlijk al een paar weken naar school geweest en heb ik mijn eerste opdrachten in moeten leveren. Het is erg leuk en ik heb nu al ontzettend veel geleerd. De lessen zijn erg uiteenlopend, van fotoshop (foto aanpassen op de computer), ‘spelen met de camera’ waarin we leren omgaan met licht, focus, sluitertijd, onderwerp, etc. tot ‘auteur’ waarin we de stijlen van andere fotografen beoordelen en gebruiken voor de opdracht van de volgende les maar wel met onze eigen creatieve twist. Al met al erg breed en heb ik eindelijk iets gevonden waar ik echt met erg veel plezier en passie iedere dag aan werk! Mijn lerares zei zelfs dat ik er oog voor heb en was heel erg tevreden met mijn eerste opdracht!
Helaas heb ik wel moeten besluiten om te stoppen met de opleiding na het eerste semester (juli) omdat het financieel en qua tijd niet meer gaat. Ik zal uiteraard gaan werken om zodoende te kunnen sparen voor eventuele reizen en leuke bezigheden zoals salsalessen, etc.
Ik stop niet met fotografie, want zoals ik al zei, vind ik het geweldig! Ik ga de avondcursussen volgen. Deze zijn intenser en focussen enkel op een speciaal gebied. Ik zal dus achter elkaar volgend cursussen gaan volgen en zodoende toch nog voldoende ervaring opdoen.
Mochten jullie geïnteresseerd zijn in de genomen foto’s van me tot nu toe, dan verwijs ik jullie naar www.jannekemulder.wordpress.com. Hierop zal ik mijn foto’s plaatsen.
Hieronder enkele foto’s van gebeurtenissen in BA en Colombia.

Qua verblijfsvergunning, kan ik eindelijk zeggen dat ik die heb! Enkel krijg ik nog op het gebied van de belasting deze week een speciaal nummer toegewezen waarmee ik daadwerkelijk een baan kan gaan zoeken. Dat ga ik dus komende weken volop doen. Daar dus volgende keer meer over. :-)

Twee weken geleden zou Arturo alleen naar Colombia gaan voor zaken (zijn bedrijfje), om zijn familie te zien (na twee jaar) en om documenten op te halen voor hier in Argentinië. 2 dagen voor vertrek zei hij; Janneke, ga gewoon met me mee. Ik wist niet wat ik hoorde! Helemaal door het dolle uiteraard, want dat was wat ik erg graag wilde. Zo gezegd zo gedaan, 2 dagen later zat ik naast hem in het vliegtuig op weg naar zijn familie, zijn geboorteland.
Hij heeft een erg lieve familie en ik voelde me meteen welkom, we kunnen het goed vinden en dat was dus een zorg minder. (toch altijd even spannend). Daarna hebben we 2 weken lang veel gedaan en gezien. We verbleven in een appartementje in Santa Marta, aan het strand. Dit was uiteraard erg fijn! Daarnaast hebben we erg veel stranden bezocht, de stad Santa Marta zelf en zijn we nog naar Cartagena en Barranquila geweest. Dit zijn twee steden die ook aan de kust liggen en Cartagena heeft erg veel geschiedenis en nog steeds een oud stads gedeelte waar de Spanjaarden hun fort bouwden (allemaal nog steeds aanwezig). We hebben tijd doorgebracht met zijn familie en op het einde zijn we nog 1,5 dag in de hoofdstad Bogota geweest. Al met al, was het super en wilde ik zelfs niet meer terug naar Buenos Aires.

Ik ben erg gelukkig met Arturo, het is echt een lot uit de loterij, zoveel heeft hij voor me over. Alleen merk ik dat het nu echt tijd is dat ik ga werken, ik moet wat meer te doen hebben dan het huishouden, haha ;) Nu ik legaal ben, kan ik dat eindelijk doen. Daarnaast mis ik mijn vriendinnetjes ook heel erg. Maar dat wist ik van te voren en ik ben pas 8 weken hier (waarvan 6 in BA) dus ik moet gewoon geduld hebben (moeilijk!).
Ik ga lekker weer danslessen nemen, verder met fotograferen en werken en ik geniet van alles wat ik doe…. Dat sowieso.

Hele dikke kus!
(Ook al horen jullie misschien niet zo vaak van me, ik denk wel aan jullie!)

  • 13 Mei 2013 - 17:45

    Jamay En Agnes:

    Lieve Janneke,

    Fijn om te horen dat het goed gaat! Lekker met zijn tweetjes genieten. Mis je wel hoor!

    Kus Jamay en Agnes.

  • 13 Mei 2013 - 19:07

    Hans & Lianne:

    Hey Janneke,

    Leuk weer iets van je te lezen, jammer dat je moet stoppen met de opleiding maar er zal vast en zeker iets anders op je pad komen. Hopelijk in eerste instantie een leuk baantje en de komt de rest vanzelf.
    Geniet lekker van elkaar !!!

    Knuffel van ons.

  • 13 Mei 2013 - 19:36

    Esmee Jonk:

    Wat een plaatjes! Erg mooi allemaal Jan.
    Lekker inburgeren nu :) Liefs, Esmee

  • 13 Mei 2013 - 20:37

    Rita:

    Hoi, gezellig om je van verhaal te lezen huisvrouw! Ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal en natuurlijk je nieuwe baan. Grtzx

  • 13 Mei 2013 - 22:04

    Henk:

    Hoi Janneke, het was fijn om zo heel even bij jullie in BA te zijn. Bij de NL ambassade ligt zonder twijfel heel veel leuks te wachten...

  • 14 Mei 2013 - 10:25

    Danielle:

    Wat een gave foto's Jan! Ziet er super uit!!
    Jammer dat je moet stoppen met je studie maar ik weet zeker dat jij weer iets anders geweldigs zult vinden:-)
    Geniet van BA en van elkaar!

    Liefs Stijn en Daan

  • 16 Mei 2013 - 14:15

    Willeke:

    Fijn om te horen dat het zo goed gaat tussen jullie!! En natuurlijk dat je zo'n leuke schoonfamilie hebt!
    Veel plezier met de avondcursussen en veel succes met het zoeken van werk. Tot die tijd heeeeel veeel succes met de altijd leuke huishoudelijke taken :P.

    Liefs Willeke

  • 17 Mei 2013 - 06:24

    Carry:

    Hoi lieve Janneke, wat leuk om weer een verhaal te lezen van je. Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt en ales met z'n tweetjes goed gaat. Hoop voor je dat je een leuke baan kan vinden. Succes en liefs, Carry

  • 18 Mei 2013 - 09:56

    Brenda:

    Lieverdje!
    Toch krijg ik altijd weer een glimlach op mijn gezicht als ik je verhalen lees! Ik vind het super knap van je dat je je hart achterna gaat! En tuurlijk zitten daar ook minder leuke kanten aan zoals het gemis van je vriendinnetjes. Maar... Geniet van elke seconde die je hebt (en ergens weet ik ook wel zeker dat jij dat doet!)
    Wel super gaaf dat je naar Colombia ben gegaan! Wereldreizigster! En dat werk, joh wie wil jou nou niet als werknemer?!?!?!?! ;)
    Tot het volgende verhaal en whatsapp! :D xxxx

  • 30 Mei 2013 - 12:45

    Hannie:

    Ik heb net pas je laatste verslag gelezen en ik denk dat het allemaal wel goed komt. Je moet jezelf wat tijd gunnen. Je kan niet in 2 maanden een heel nieuw levenopbouwen. In Nederland heb je daar jaren overgedaan voordat je de vrienden om je heen verzameld had.
    Het voornaamste is dat het met je vriend goed gaat en de rest komt vanzelf.
    Het werk zal ook wel goedkomen, je hebt nooit zonder gezeten. De afwisseling van werk en avondcursus is natuurlijk ook heel leuk. Rob Vullers doet trouwens zaken via Nederland in Argentinie. Die kan misschien is voor je betekenen. Heel veel groetjes en tot de volgende keer.
    Hannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Na er een jaar gewoond te hebben en nadat ik verliefd werd op de stad, het land, de mensen en de cultuur en niet te vergeten mijn latino, heb ik besloten terug te gaan om erachter te komen of wonen in Buenos Aires hetgeen is wat ik (tijdelijk) wil. Omdat Buenos Aires nu mijn nieuwe woonplaats is, zal ik uiteraard nog steeds proberen om zoveel mogelijk te reizen en deze verhalen kunnen jullie hier teruglezen.

Actief sinds 15 Dec. 2010
Verslag gelezen: 2142
Totaal aantal bezoekers 102634

Voorgaande reizen:

17 Maart 2013 - 20 Maart 2016

Buenos Aires

01 Februari 2011 - 19 Januari 2012

Buenos Aires

Landen bezocht: