Don't cry for me Argentina.... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Janneke Mulder - WaarBenJij.nu Don't cry for me Argentina.... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Janneke Mulder - WaarBenJij.nu

Don't cry for me Argentina....

Door: jannekemulder

Blijf op de hoogte en volg Janneke

11 Januari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo lieve allemaal,

Hier alweer mijn laatste verhaal van mijn jaar in beautiful Buenos Aires!
Van de ene kant leuk want dat betekent dat ik jullie alweer snel zie!! Van de andere kant ook heel moeilijk, want ik heb het hier zo ontzettend naar mijn zin en vind het moeilijk om het allemaal achter te laten.…

Ik kan me nog herinneren, dat ik in South Carolina woonde bij mijn gastgezin en ik had een gesprek met Dolf via de telefoon. Hij zei dat het nichtje van de buren een jaar in Buenos Aires woonde om daar rechten te studeren. Ik had toen net besloten rechten te gaan studeren en ik wist al meteen: dat wil ik ook!
Als ik iets in mijn hoofd heb, dan moet het ook gebeuren, ik ben een boogschutter en mijn boog staat altijd gespannen. Daar ben ik ondertussen wel achter gekomen…

Ik heb ontzettend veel geleerd het afgelopen jaar en ik weet eindelijk dat het kan wat ik wil…. reizen! Het maakt me niet uit hoeveel geld ik verdien de komende jaren, of ik een huis vind, een vriend vind, ik wil de wereld ontdekken en wat ik daarna ga doen, dat zie ik dan wel weer. Iedere keer als ik een reisgids opensla, begint mijn hart letterlijk harder te kloppen.
Ik ben erachter gekomen dat rechten toch niet voor mij is. Ik maak mijn opleiding wel gewoon af want ik heb ondanks ‘de verkeerde studiekeuze’ toch ontzettend veel geleerd van mijn opleiding en rechten is zo breed, het zal me altijd helpen….

De afgelopen weken heb ik echt vakantie gevierd. Het is hier nu zomervakantie, dus iedereen is vrij, gaat naar het strand, naar het park etc. Ik ook uiteraard. In Parque Palermo, tijdens de zonsondergang, heb ik bijna iedere dag geskate, gerend en gefitnesst met vrienden. Wat een heeeeerlijk moment van de dag is dat!

Ik had 5 weken helemaal niets, ofja… ik had nog een tentamen Spaans waar ik nog voor moest leren. En ik kan jullie mededelen dat mijn minor nu officieel in the pocket is!! Na een tentamen van 2,5 uur, best pittig, gevolgd door een mondeling, kreeg ik te horen dat ik erg goed Spaans sprak en dat ik een 8.4 had! Ik kan niet gelukkiger zijn!
Ondertussen gaan mijn Spaanse lessen gewoon door tot het einde omdat ik het erg leuk vind en ik blijf uiteraard altijd mijn Spaans verbeteren.
Ik kan bij deze meteen mededelen dat ik Spaanse (bij)lessen ga geven in Nederland. Dus mocht iemand geïnteresseerd zijn in het leren van de Spaanse taal, ik ga beginnen met grammaticalessen voor beginners en halfgevorderde en conversatielessen (uiteindelijk ook gevorderden) :)

Natuurlijk heb ik hier ook kerst en Nieuwjaar gevierd. Het was echt geweldig! Ik wist totaal niet wat ik moest verwachten, want kerst is toch wel iets wat ik graag met familie vier, maar aangezien ik hier geen familie heb werd dat een beetje moeilijk.
Wel voelde het als een familie, ik ben namelijk naar mijn oude studentenhuis gegaan waar nog al mijn vrienden wonen en we hebben met meer dan 20 mensen gegeten. Ook de hele familie van mijn huisbaas (5 kinderen in de leeftijd van 3 tot 17) was aanwezig. Iedereen had wat gemaakt uit eigen land en dan praat ik over Ecuador, Colombia, Nederland, Zweden, Zwitserland, Verenigde Staten, Argentinië en Brazilië.
Het was erg gezellig en hier is kerst zoals Nieuwjaar. Op 24 december om 00:00 uur wordt er geproost, tijdens het diner en dan daarna wordt er vuurwerk afgestoken. Heel apart om mee te maken. We waren ongeveer om 2.30 klaar met het diner en het vuurwerk en hadden lekker gekletst en gedronken dus een club zat er niet meer in.

Met Nieuwjaar was het iets anders. Toen waren we met dezelfde groep, weer een lekker diner gekookt maar om 23.00 gingen we naar Plaza Serrano (een groot plein). Daar werd het steeds drukker en om 23.30 kwam er een Braziliaanse sambaband de straat op en hebben we tot 01:30 op straat gedanst, met champagne en allemaal vrolijke mensen die helemaal los gingen. Het was zoooo Zuid-Amerikaans. Het was heel warm en dus hadden alle meiden jurkjes en hoge hakken aan. Iedereen dofte zich op, het was echt een avond om nooit te vergeten!
Op straat begon een groep met limbodansen (jeweetwel onder zo’n touw door, steeds lager). Ik was natuurlijk lekker maf, as always, en ging meedoen. Ik was bijna 2 koppen groter dan die kleine Argentijntjes en ik had hakken aan, maar het ging super! Iedereen stond versteld en ze vonden het geweldig. Ik lag natuurlijk helemaal dubbel van het lachen, want ik wist niet dat ik het in me had. ;)
Vervolgens liepen we naar de club Niceto Vega waar ik zelfs wachtend in de rij werd aangesproken: ‘He jij bent dat meisje van het limbodansen he?’
Echt heel grappig!
Vervolgens hebben we in de club tot 06:00/07:00 gedanst op reggaeton, salsa, top 40 en kwam ik weer thuis in het licht…. Heerlijk! Wat een begin van 2012! :)

Ik heb ondertussen besloten om hier een tijdje te gaan wonen, misschien voor een andere studie, of gewoon werk. Dit gaat allemaal pas gebeuren na mijn studie, dus dat duurt nog even. ;)
Sommige mensen zullen niet helemaal begrijpen waarom ik hier zou willen wonen en dus zal ik eenmalig even opsommen wat Buenos Aires te bieden heeft en waarom ik verliefd ben op de stad:

1. Het klimaat; het hele jaar door heb ik geen winterjas aan gehad, laat staan een sjawl en handschoenen. Het voelt als een jaar lang zomervakantie…
2. Er is iedere dag wel iets te doen, van jazzfestival tot maandelijkse fiets manifestatie, tot Creamfields, tot live bandjes in verschillende soorten parken, en ga zo nog maar even door….
3. De stadsdelen zijn zo verschillend en hebben allemaal een ander gevoel en ook dat vind ik zo ontzettend leuk…..
4. Over 5 jaar heb ik nog steeds niet alle restaurants, clubs en bars bezocht…….
5. De mensen leven in het ‘nu’ en niet in ‘morgen’ of ‘volgende week’….
6. ‘Curvy’ is hier iets meer de standaard bij de vrouw en dus zit ik hier goed….
7. De relaxedheid van de mensen, het woordje ‘haast’ kennen ze hier niet…
8. Soms een nadeel maar in mijn geval een dik voordeel; de politie kijkt niet zo nauw hier en dus (waar ik in Nederland al 10 boetes had gekregen) hoef ik niet meer panisch om me heen te kijken of de politie me heeft gespot zonder licht en me achtervolgt met sirene (ja mensen, dat is me echt overkomen voordat ik naar Buenos Aires vertrok in…. MAARHEEZE! Haha :))
9. Dansen zoals Salsa, Bachata, Son etc. zijn hier meer aanwezig dan in Nederland en hier kunnen de mannen dansen, iets wat ik toch stiekem eigenlijk wel belangrijk (en hélemaal fantastisch) vind….
10. Daarop aansluitend hoor ik dus de hele dag heerlijke muziek…
11. Mensen zijn iets impulsiever hier… I love it!
12. Van Europa heb ik al heel veel gezien, nu is het tijd voor Zuid-Amerika
13. En natuurlijk niet te vergeten alle leuke Enriques, Fernando’s, Alejandro’s en Pablo’s…. ;)

Do I need to say more?

Over mannen gesproken… Ik zal het maar meteen vertellen, want die vraag komt vast en zeker als ik weer in Nederland ben. Ik had een tijdje geleden een gesprek aan de telefoon met mijn lieve moeder en ze zei: ‘Je hebt nu bijna een jaar lang geen vriendje ontmoet, probeer dat de laatste maand ook maar! Dat is beter’.
Zeg zulke dingen nooit hardop, want een paar dagen later heb ik een leuke 26-jarige jongen uit Colombia leren kennen. In het begin dacht ik dat het weer een van de zoveel jongens was die maar een ding van me wilde, maar het gevoel groeide en groeide en we vinden elkaar héél erg leuk….
De laatste weken hebben we elkaar steeds beter leren kennen omdat we erg veel tijd samen doorbrengen. Helaas hebben we elkaar op het verkeerde tijdstip leren kennen want we zijn nog zo jong en willen nog zoveel en ten tweede werkt een lange afstandsrelatie gewoon simpelweg niet. Hij komt naar Nederland en gaat daarna studeren in Parijs en ben dus benieuwd hoe het gaat lopen. Maargoed ik geniet van het ‘nu’. Want een gezegde van hier kan ik niet vergeten: ‘Het verleden is voorbij, de toekomst is een verrassing en het heden is een cadeautje.’ :)

Het komende halfjaar moet ik nog 6 herkansingen maken op school in Nederland. Vanwege mijn jaar in Argentinië heb ik een halfjaar studievertraging opgelopen, maar dat is het dubbel en dwars waard! :)
Vervolgens heb ik het plan om in de zomer te gaan reizen naar Cuba en Puerto Rico met mijn gastzusje uit Amerika.
Hopelijk ga ik dan afstuderen in december 2012 na een afstudeerstage in Nederland… en daarna wil ik weer terug naar Buenos Aires…. :)
Er zijn namelijk nog zoveel andere mooie landen in Zuid- en Midden Amerika en mijn ‘bucketlist’ groeit nog iedere dag…..
Zo wil ik bijvoorbeeld graag nog vloeiend Portugees leren spreken, meelopen in de carnavalsoptocht in Rio de Janeiro, de Samba leren, mijn lieve vrienden in Colombia bezoeken, skydiven en ga zo nog maar even door……….. ik krijg het nog druk. ;)

Lieverds,
Tot over een week!
Ik kom Maarheeze weer op z’n kop zetten! ;)

Xxxxx

‘Ser feliz no es una suerte, es una decisión’

  • 11 Januari 2012 - 07:19

    Lars:

    Wooow Janneke wat een leuk verhaaltje, lach echt dubbel van het lachen hier op school.. Andere studenten keken heel raar op eigelijk hahaha :-P
    Fijn dat je weer bijna terug bent, dan kan de carnaval hier echt beginnen!
    Tot snel en geniet nu nog maar van je Colombiaantje haha

  • 11 Januari 2012 - 08:03

    Britt:

    Lieverd,
    Wat een geweldig verhaal en wat een ontzettend mooie foto's heb je gemaakt op San Telmo! Kunnen zo in een BA magazine! Ik snap helemaal dat je verliefd bent op Buenos Aires en ik wil ook gewoon dat je terug gaat omdat je daar zo gelukkig bent.. maaaaaar dan moet ik je wel weer missen :( weet je, ik kom gewoon een paar maanden later, dan heb ik m'n studie ook af, en dan gaan we reizen, zo lang als we willen!! aah what a dream! ik hoop dat je het ook een leuk plan vindt ;) Maar ik houd me dus warm aanbevolen voor spaanse les door deze geweldig spaanssprekende guapa! Geniet van je laatste fantastische weekje, doe wat je niet laten kunt en ik houd m'n armen al open om je volgende week te ontvangen, joepiee!! Dikke kus, tqm!

  • 11 Januari 2012 - 08:04

    Trotse Vader:

    Het jaar Amerika was voor jou een belevenis, maar in een gastgezin en goed beschermd. En dan nu alleen in een wereld-stad met 13 miljoen inwoners , met voor jou een taal die je ( toen ) nog nauwelijks sprak. Even een jaartje rechten studeren. Heel Argentinie , Chile en Bolivia door gereist. En voor alles geslaagt. Petje af, ik ( wij ) zijn trots op je.. xxx

  • 11 Januari 2012 - 08:21

    Carry:

    Het (voorlopig) laatste verhaal was heerlijk om te lezen, Janneke en wat is het jaar snel omgegaan! We moeten komend jaar maar goed van je gaan genieten, want erna vlieg je weer uit. Ik had ook niet anders verwacht eigenlijk. Geniet nog even en tot gauw! Dikke X

  • 11 Januari 2012 - 08:43

    Marloes:

    Hey Jans,
    Wat jij hebt als je een reisgids openslaat, heb ik als ik je reisverslagen lees. Argentinië gaat me nog steeds aan het hart en het wekt elke keer weer weemoed op. Extraño a Argentina! Ik denk dat ik gewoon lekker met je mee verhuis later ;). En dat van die chicos en de laatste maand is echt clichematig onvermijdelijk, zeer irritant haha. Geniet met volle teugen van je laatste dagen, y mucha suerte con la despedida!
    besote Marloes

  • 11 Januari 2012 - 08:47

    Carlijn:

    Lieve Janneke!

    Ik ga je verhaaltjes nog missen, maar ik ben stiekem ook wel blij dat je ons weer voor een jaartje komt verblijden in het mooie Maarheeze. En daarna zit de kans er misschien wel eens in dat ik nog eens mijn koffertje inpak en je op kom zoeken in het mooie Buenos Aires. Door jouw verhalen ben ik ondertussen ook erg benieuwd naar de grote stad!
    Maar wat ben je toch een levensgenieter, daar kunnen veel mensen nog wat van leren! :D

    Blijf genieten de laatste week en probeer alles goed af te sluiten!

    Besito y hasta pronto! X

    P.S. Misschien zoek ik je nog wel eens op om m'n Spaans op te vijzelen! ;)

  • 11 Januari 2012 - 08:55

    Femke:

    Jeetje Jan, wat een prachtig verhaal! Ik baal ervan dat het aan de andere kant van de wereld is, want BA klinkt echt super! Wat gaaf ook van je cijfer, gefeliciteerd meid! Ik hoop echt dat je het ook weer leuk kan hebben in NL, want anders kom je helemaal nooit meer terug!
    Heb zin om je te zien lieverd, kom je naar onze verjaardag:)?

    Geniet van je laatste week, geniet elke minuut!
    liefs en tot snel
    Femke

  • 11 Januari 2012 - 09:05

    Marij:

    Lieve Janneke,
    Wauw wat een bruisende energie, het spat ervan af!!!
    Meid wat ben je een levensgenieter, door je verhalen genieten we allemaal een beetje mee,prachtig!!
    Ja ik wil ook Spaans leren, als je in Amsterdam komt wonen (toch ook een leuke stad al haalt het natuurlijk niet bij jouw Buenes Aires, maar nog altijd beter als Maarheeze)dan ben ik je eerste client!!
    Lieverd leuk voor ons dat we je weer zien!!
    liefs Marij

  • 11 Januari 2012 - 09:31

    Miek:

    En weer was 't genieten van je verhaal. We zullen 't allemaal missen volgens mij.
    En wat een mooi punt voor je Spaans, proficiat je hebt 't DIK verdiend !
    Geniet nog van je laatste dagen daar, maar dat lijkt me niet zo moeilijk met dat mooie weer.
    We spreken mekaar heel gauw nu.
    Groet en xxx Miek

  • 11 Januari 2012 - 10:24

    Claar:

    Lieve Janneke,

    Wat een bijzonder verslag heb je gemaakt! Ten eerste hartelijk gefeliciteerd met je Spaans..echt super!
    Ik kan merken dat je enorm gegroeid bent de laatste tijd. Wat weet je goed wat je wilt voor een 22-jarige..petje af. En hoe en waar je gelukkig van wordt en hoe je geniet in het nu.. je bent een voorbeeld voor velen met je lef en je daadkracht. Jij laat dromen werkelijkheid worden. Wat ben ik trots op mijn nichtje !
    Fijn om je binnenkort weer te zien, ik verheug me er op!
    Veel liefs,
    Claar


  • 11 Januari 2012 - 11:26

    Brenda:

    Wat een super mooi verhaal! Je hebt je veel meegemaakt, geleerd en ontdekt van het land en jezelf. Knap hoor! Kom maar lekker terug om alles even te laten bezinken en met nieuwe energie weer naar Argentinie te gaan! De wijn en mijn dansschoenen staan al klaar voor je in het Eindhovense! X

  • 11 Januari 2012 - 11:51

    Jeroen:

    Jannekuuhhh, cool verhaal! Begrijp wel waarom je daar zou willen wonen, klinkt zo goed! Gezellig als je vloeiend portugees gaat leren! Kun je bij mij in het huis in Armacao du Pera komen oefenen.
    Geniet nog van de laatste dagen daar en hoop dat je een goede terugreis hebt.
    Dikke knuffel

  • 11 Januari 2012 - 13:32

    Sander:

    Wat jammer dat dit alweer het laatste verhaal is, aan de andere kant denk ik dat je heel veel mensen gaat verblijden als je weer terug bent! Nu het later in ieder geval geen rechten gaat worden, kun je volgens mij zo als columnist aan de slag haha. Super goed punt voor je allerlaatste toets, heb je toch maar weer even goed geflikt. Staat de Colombiaan ook nog ergens tussen de foto's toevallig (of is dat iets té nieuwsgierig :p?!)? Geniet nog van je laatste paar daagjes en alvast een hele goede reis terug! Liefs, Sander

  • 11 Januari 2012 - 14:53

    Curvy Henk:

    Hoi Janneke, je hebt nu alles gezegd, je hebt veel beleefd, maar dat was...
    Kom veilig thuis !

  • 11 Januari 2012 - 15:05

    Jamay:

    Lieve janneke,

    Super om je straks weer te zien. Aan de andere kant.... Ik zal je mooie verhalen via de mail moeten missen. Gelukkig alle tijd om straks bij te kunnen praten.

    Tot over een weekje.

    Liefs,
    Jamay.

  • 11 Januari 2012 - 16:13

    Rita:

    Wederom gaaf om je verhalen te lezen! Maar waarschijnlijk nog leuker om je verhalen live te horen, dus tot snel in Maarheeze!
    Nog hele leuke dagen en een goede terugreis!!
    Grtzx

  • 11 Januari 2012 - 17:52

    Hetty En Hans:

    Hey guappa,

    Geen idee of dit goed geschreven is maar dat leer ik wel van je tijdens de Spaanse les. Ik geef me hierbij al op voor de lessen. Vooral het kletsen daar ga ik voor.
    Gefeliciteerd met het afronden van je studie in BA. Prima afsluitend punt.
    Kijken er naar uit je weer te zien. Gelukkig al snel. Geniet nog deze laatste weken. Neem je wel een goede foto mee van je Columbiaan, we zijn nieuwsgierig.
    Dikke kus en een nog dikkere knuffel.
    XXX H&H

  • 11 Januari 2012 - 17:58

    Maaike:

    Wat een fantastisch verhaal! Groot gelijk dat je alweer je volgende plannen klaar hebt....
    Maar ik verheug me er ook erg op om je weer te zien en al je verhalen te kunnen horen ipv te lezen. Tot snel!
    Liefs Maaike

  • 11 Januari 2012 - 18:28

    Hanneke:

    Hoi lief nichtje,
    Wat een prachtig verhaal weer zeg! Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om weer naar Nederland te komen als je het daar zo naar je zin hebt gehad!!
    Geniet er nog maar flink van de laatste dagen!
    Ook nog proficiat met je goede resultaten, meid ik vind het geweldig !! Leuk ook voor Jeroen en Jessie als je Portugees gaat leren.
    Ik zal je prachtige verhalen missen, maar wij vinden het harstikke leuk om je weer in levende lijve te zien!
    Alvast een hele goede reis en nog veel plezier!
    Dikke knuffel van Hanneke

  • 11 Januari 2012 - 21:26

    Elvier:

    Dag lieverd,

    Aan de reakties te zien, is iedereen blij dat je weer terug komt. We gaan er allemaal een fijn jaar van maken, zodat je je ook hier weer (even) thuis voelt. Je neemt al je herinneren mee en die deel je met ons. Ik wil ook Spaans leren, dat lijkt me wel handig.....
    In Amsterdam wonen is geen optie (lieve zus van me) , daar is het net zo koud en nat als in Maarheeze..........
    Meis, de laatste loodjes, ook maar gewoon lekker genieten. Dat je alles gehaald hebt is bewonderingswaardig, dat je zo gelukkig bent is fantastisch. Ik kan alleen maar trots zijn op je en blij zijn voor jou. Ik tel de dagen af.

    Veel liefs en hele dikke knuffel
    Mucho Besos



  • 11 Januari 2012 - 21:51

    'Onze Jan':

    Hoi lieve nicht!
    Wat een verhaal weer; wat heb jij een levenservaring opgedaan, zeg!
    Waar moet je beginnen met vertellen, als je weer in ons kleine landje terug bent.
    Van harte gefeliciteerd met het behalen van je minor. Het is een prestatie.
    Ik kijk er naar uit om je weer 'live' te zien, en ook weer met je ouders en Mark + Anke.

    Hou je 14 april vrij? Dan kun je je Argentijnse dansen laten zien op mijn feestje (dansfeest).
    Liefs


  • 11 Januari 2012 - 22:02

    Inge Den Dekker:

    Hee Janneke!

    Leuk zeg, al je verhalen! De tijd vliegt echt zo ontzettend snel voorbij als je het naar je zin hebt! Geniet er nog maar even flink van, want je zit veel te snel weer in het ritme van je leventje thuis.
    Alvast een goede terugreis :)

    Liefs, Inge

  • 12 Januari 2012 - 11:10

    Oma Trees:

    Mijn lieve Janneke,Wat een geweldige prestatie heb je weer geleverd.Ik ben apetrots op je.Ik kan me indenken dat jehelemaal verkikkerd bent op BA.Maar je moet wel bedenken, dat het tot nu toeje alles heeft meegezeten,je studie-je huisvesting -jouw vele vrienden en vriendinnen.Het mee kunnen doen met dansen -feestvieren-etc.etc.Ik vind het knap van jou dat je detaal je zo eigen gemaakt hebt.Dat is bijna negentig procent van jouw succes.Jouw idee om daar weer terug te gaan,kan ik me voorstellen,maar dat zal niet hetzelfde worden .Ik hoop voor mijzelf,dat dat nog heel lang zal duren.Ik kijk uit naar je aankomst in nederland,Met grote letters staat het op mijn kalender.Lief kind,goede reis en behouden aankomst.Oma Trees

  • 12 Januari 2012 - 11:12

    Michelle:

    Wat een super verhaal weer Janneke!!! Heb het weer met veel plezier gelezen. Super foto's btw :) San Telmo is echt mijn favo wijk! We hoorden al van je moeder dat je snel langs komt om gezellig spaans te komen spreken :D Lijkt me een super plan, zit nog lang niet op jouw niveau maar dat komt vast wel goed ;) Wat goed van je dat je alles hebt gehaald en je minor dus hebt afgesloten! Je opsomming waarom je zo graag terug wilt naar BA snap ik helemaal. Stiekem is dat ook mijn grootste wens :D Kortom we zien elkaar snel en dan kletsen we zeker eens goed bij! xx

  • 12 Januari 2012 - 16:09

    Hans & Lianne:

    Hey Janneke, allereerst van harte gefeliciteerd met het behalen van je minor ! Geweldig gedaan. En nu nog even genieten van de Argentijnse zon. Meid, meid wat zal het voor jou hier weer wennen worden, maar ik heb zo'n idee dat je niet lang in ons midden zult zijn. Jij gaat je vleugels uitslaan, wereldwijd !! Geniet van de laatste week en van je Columbiaan en we spreken elkaar snel.
    Knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Buenos Aires

Studie en stage

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2012

Don't cry for me Argentina....

11 December 2011

High risk, high reward……

05 November 2011

Girlpowerrrrrr....

21 September 2011

Primavera (lente!) :D

27 Augustus 2011

Op zoek naar Tarzan.... ;)
Janneke

Na er een jaar gewoond te hebben en nadat ik verliefd werd op de stad, het land, de mensen en de cultuur en niet te vergeten mijn latino, heb ik besloten terug te gaan om erachter te komen of wonen in Buenos Aires hetgeen is wat ik (tijdelijk) wil. Omdat Buenos Aires nu mijn nieuwe woonplaats is, zal ik uiteraard nog steeds proberen om zoveel mogelijk te reizen en deze verhalen kunnen jullie hier teruglezen.

Actief sinds 15 Dec. 2010
Verslag gelezen: 915
Totaal aantal bezoekers 102669

Voorgaande reizen:

17 Maart 2013 - 20 Maart 2016

Buenos Aires

01 Februari 2011 - 19 Januari 2012

Buenos Aires

Landen bezocht: