Girlpowerrrrrr.... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Janneke Mulder - WaarBenJij.nu Girlpowerrrrrr.... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Janneke Mulder - WaarBenJij.nu

Girlpowerrrrrr....

Door: jannekemulder

Blijf op de hoogte en volg Janneke

05 November 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hola cariños!

Hoe gaat het met jullie?

Met mij gaat het (naar omstandigheden) heel goed.

As we speak, een klein beetje gespannen omdat ik over 3 weken al tentamens heb en ik het gevoel heb dat ik nog maar net begonnen ben. De tijd vliegt en ik vind het echt niet leuk. Ik moet af en toe echt ff stil staan bij alles om te beseffen wat ik allemaal doe en er van genieten. Ik werd (serieus!) 3 keer wakker de afgelopen weken dat ik dacht ‘waar ben ik, welke dag is het, wat moet ik vandaag doen? Het gaat zo snel dat ik het niet kan bijhouden, het lijkt wel alsof de tijd steeds sneller gaat…. :(

Helaas is er ondertussen ook iets bekend geworden waardoor ik erg verdrietig ben en waardoor ik baal dat ik hier ben, zo ver weg. Een voor mij dierbaar persoon heeft namelijk kanker. Dit heeft natuurlijk iets losgemaakt en liet me beseffen hoe oneerlijk het leven is en je het leven iedere dag moet omarmen…..
Iedere dag denk ik aan haar en stuur ik haar alle positieve energie die ik heb. Ik heb bewondering voor haar, hoe ze met de situatie omgaat….

Mijn thesis voor Nederland begint langzaam vorm te krijgen. Een aantal weken geleden keurde mijn leraar mijn onderzoeksvraag goed. Ik ga bekijken wat de juridische gevolgen zijn voor een Nederlander die werkzaam is in Argentinië en ontslagen wordt op grond van bedrijfseconomische problemen.
Informatie zoeken hier is erg moeilijk, maar dat maakt het extra interessant. (of irritant ;)) En het feit dat ik het in 2 talen moet schrijven, legt er een beetje druk op…
Zoals velen van jullie weten, kick ik op uitdagingen en dus duik ik er graag in, maar het wordt nog even 5 weken doorzetten en hard werken, maar dan kan ik (hopelijk) trots zijn op mezelf. :)

Naast alle dingen die ik ‘moet’ doen, doe ik toch nog steeds heel veel leuke dingen!
Zo ben ik vorige week naar het concert van ‘Buena Vista Social Club’ geweest en het was echt zooooo mooi!
Het is een Cubaanse ‘lekkere muziek’ band. :) Ze hebben niet veel cd’s uitgebracht, maar een liedje (genaamd Chan Chan) is heel bekend en die hebben vele van jullie vast wel eens gehoord.
Maargoed, Cubanen hebben het ritme, het gevoel, de dans, de muziek, alles! Het was een groot feest en iedereen was aan het dansen. Ik was met 6 vrienden en ik zou zo nog een keer willen gaan…. Mijn volgende reis is zeker weten Cuba…. Daar is geen twijfel over mogelijk…. :)

De weekenden zijn nu tijdelijk om te studeren en ik dacht vorige week: “Ik heb een dakterras en het is heel mooi weer (wat het vanaf nu 24/7 is, by the way), waarom niet gewoon lekker buiten leren?”
Ik kwam boven en het zwembad was schoongemaakt en de ligstoelen stonden klaar. Het was een super gevoel, maar tegelijkertijd ook heel raar omdat ik dit normaal gesproken alleen maar meemaak tijdens vakanties.
Ik heb nu iedere dag vakantie en heb het dus echt goed voor elkaar! Natuurlijk meteen –na een paar uur in de zon te lezen- een kleurtje gekregen en ik moet nog 3 maanden! Prepare yourself voor als ik terugkom in januari! Haha…
Ook had ik vorig weekend een halloweenfeestje en dat was erg gezellig. Ik had me verkleed als Argentijnse voetballer met als tekst op mijn rug: ‘vriendinnetje van Messi’. Later op de avond kwam daar nog een cowboyhoed bij en wat schmink en dus al met al was het een dolle bende….

De volgende dag ging ik meedoen aan de minimarathon van 5 km. Vanwege het feestje lag ik om 3.30 in bed en ik moest om 6.30 weer opstaan. Maar gelukkig had ik nergens last van en rende ik iedereen voorbij. Alsof ik vleugels had gekregen. De energie en adrenaline van iedereen waren echt super! Het was een groot evenement met ‘bekend Argentinië’ en media zoals tijdschriften en televisie (soort van MTV maar dan de Latijns-Amerikaanse versie), echt heel gaaf! Mijn tijd was 25 min. en 10 sec., en was 560e van de 6500 vrouwen! Dus ik ben erg trots aangezien dit mijn eerste keer was. De volgende keer ga ik voor de 10 km. :)

Deze week had ik ook een oer-Hollands feest in café ‘De Koning’ met (zoals verwacht) bitterballen, Heineken, Grolsch en karaoke (lees: Hazes, Linda, Roos en Jessica, etc.).
Het is voor het eerst ‘Nederlandse Week’ in Buenos Aires omdat de kamer van koophandel 90 jaar handel voert met Argentinië. Er zijn allerlei activiteiten zoals een lezing genaamd “Ik en mijn fiets”, Nederlands filmfestival, Nederlandse etentjes, etc. Erg leuk! Ik ben toevallig met een Nederlands meisje bevriend die bij de ambassade werkt en dus werd ik aan iedereen voorgesteld. De Nederlandse gemeenschap in BA is niet zo groot en dus kent iedereen elkaar. Ook heb ik tijdens het filmfestival de regisseur van de film “Simon” ontmoet, de wereld is zo klein…
(Klein detail: ook andere Nederlandse films werden gedraaid en ook een film met Sylvia Hoeks. Zo grappig als je dan bedenkt dat zij als actrice, uit Maarheeze, in Buenos Aires in de bioscoop te zien is en dat een ander meisje uit Maarheeze die film dan in de bioscoop in Buenos Aires bekijkt, haha… de wereld is echt klein…)

Al met al kunnen jullie vast wel uit mijn verhaal opmaken, dat ik het nog steeds ontzettend naar mijn zin heb en ik af en toe het gevoel heb dat het een droom is waar ik in zit…. :)
De komende weken staan er echt heel veel te gekke activiteiten op de planning en dus gaat het maar door!

Maar er moet natuurlijk ook nog even gestudeerd worden :)


Over ongeveer 6 weken zal ik weer een verhaaltje schrijven want dan heb ik héééél veel te vertellen!

Liefs,
Besitos!

Janneke

Ps. Eindelijk foto’s van mijn appartementje :)

  • 05 November 2011 - 17:10

    Conny:

    Hey Janneke, ik dacht lang niks van Janneke gehoord en wat een verhalen weer, pfff wat een mooie tijd om op terug te kijken straks, super!! Maar het is nog niet voorbij, geniet er nog zeker 3 maanden van....ennuhh ben je deze maand niet jarig, of vergis ik me??

    Buena Vista Social Club daar ben ik vorig jaar geweest in Eindhoven, wij hebben er een cd van, lache hè, die swingende oude dame....en de regisseur van Simon, wow wat een mooie film "wat zit je haar leuk"

    Nou dikke kus uit Mares!!

  • 05 November 2011 - 17:15

    Carry, :

    Lieve Janneke, wat een leuke verhalen weer! Ja, als je verdriet hebt is BA ver weg, maar gelukkig is er skype en komen Elvier en Dolf je binnenkort helemaal plat knuffelen! Ook van ons hoor, we sturen de XXXX gewoon mee!
    Wat een heerlijke muziek he van de Buena Vista Social Club! Wij hebben er een cd van met Ibrahim Ferrer. Als je komend jaar weer een keer langs komt , draaien we 'm voor je, voel je je vast extra thuis!
    Geniet nog van elke dag daar, want voor je het weet ben je weer terug in Maarheeze, waar wij wel weer heel blij mee zijn!! Dikke XXXX, Carry

  • 05 November 2011 - 17:47

    Britt:

    Lieverd, je kunt sowieso heel trots zijn op jezelf, wat je allemaal doet en onderneemt, echt super! dus dat hangt helemaal niet af van die toetsen! Gewoon goed je best doen en dat doe je toch wel! Heel veel succes en ik hoop je snel weer te spreken.. als skype dat tenminste een keer toelaat.. Zo irritant :( en je kamertje heb je flink opgeruimd zeg haha!
    Buen fin de semana!!! beso grande

  • 05 November 2011 - 20:55

    Bert En Petra:

    Hoi Janneke,
    Alle succes met de voorbereidingen en het maken van je tentamens en natuurlijk ook alle succes met je thesisopdracht. Dat gaat allemaal, met jouw inzet, zeker lukken. Nog een hele leuke laatste 2,5 maand in BA.
    Groeten.

  • 05 November 2011 - 20:59

    Carlijn:

    Lieve, lieve Janneke!

    Wat ben je weer goed bezig! En hoe gaaf is je appartementje zeg, wauw!
    Ik denk iedere keer alleen maar: Hoe doet ze het toch allemaal? Mijn tentamens staan ook voor de deur en ik zit te stressen daar word je bang van! Maar met een beetje girlpowerrrrr komen we een heel eind!

    Succes met alles en ik spreek je snel weer!

    Un gran beso, Carlijn

    P.S. Ik kan helemaal geen zes weken wachten op een verhaaltje! ;)

  • 05 November 2011 - 22:39

    Sander:

    Hay Jan!
    Wat een leuk verhaal weer. Ugh ik ben echt mega jaloers op je 'oh laat ik eens lekker gaan studeren bij mijn dakterras/zwembad met dit prachtige weer', maar je verdient het helemaal hoor.
    Heel belangrijk dat je naast de verplichte dingen, ook tijd maakt voor de leuke dingen! En met je onderzoek en de vakken gaat het ook allemaal goed komen!
    Geniet nog van je tijd daar =D
    X, Sander

  • 06 November 2011 - 01:08

    Yoran:

    Es verdad que debemos abrazar todos los días. Pienso que tu muestras el ejemplo. Estoy muy orgulloso de mi prima!
    Si quieres hablar, puedes hacerlo conmigo siempre.

    Beso grande!

  • 06 November 2011 - 04:24

    Jamay:

    Lieve Janneke,

    Super om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt! Lees je verhalen nog steeds met heel veel plezier!!!

    Veel s6 nog met de studie maar vooral..... Geniet ervan!!!

    Liefs,
    Jamay.

  • 06 November 2011 - 06:32

    Patrick En Lonneke:

    Hee Janneke!

    Dat klinkt nog goed daar! Heerlijk om in het lekkere weer te zitten he ;). Succes met je tentamens! En veel plezier!

    x Patrick & Lonneke

  • 06 November 2011 - 09:54

    Bas Wilbers:

    Hey Janneke,

    leuk om je verhaal te lezen aan de andere kant van de wereld. Succes met je tentamens!

    groeten uit China,
    Bas

  • 06 November 2011 - 10:17

    Marij:

    He lieve Janneke, ja wat ben je dan ver weg he als er nare dingen in de familie gebeuren, ik kan me voorstellen dat je wat dit betreft zo even heen en weer zou willen vliegen om iedereen even vast te houden en zelf vastgehouden te worden.
    Lieverd, de tijd vliegt natuurlijk voor jou omdat je zoveel leuke dingen omje heen hebt.
    Ik ben al heel lang fan van Buena Vista Social club, heb zelf ook een cd , inderdaad met Chan Chan!
    Hij is inmiddels helemaal grijs gedraaid en ik zet 'm regelmatig weer op, als je wat somber bent, wordt je haast als vanzelf weer opgevrolijkt door deze muziek.
    Nog even en je kunt je pap en mam weer in je armen sluiten,dat zal voor jullie allemaal wel ook fantastisch zijn! We genieten allemaal heel erg van je verhalen,maar zullen toch ook weer blij zijn je in levende lijve te zien.
    Enne wat zie je er ontzettend goed,mooi en gezond uit Janneke, ik zie je foto's als je aan het hardlopen bent en denk, die is goed bezig!!!!
    Je ziet gewoon letterlijk en figuurlijk dat je lekker in je vel zit, houen zo meissie, ik moet zelf ook maar eens m'n best gaan doen om te gaan sporten .
    Lieve meid succes met je tentamens enne...... meer dan je best doen kan niet hoor (zeg ik ook altijd tegen Fem, als ze zuchtend achter haar tentamens zit.)
    liefs van Marij

  • 06 November 2011 - 13:12

    Miek:

    Hoi Meis,
    Dit is toch weer heeeel wat anders als die korte berichtjes op facebook. Het is toch om stikjaloers te worden: Een Hollandse studente met een Appartement in B.A. met zooooo'n dakterras, ik geloof goed dat je 't daar wel uit kan houden ! Wens je veel succes met je studie en met alles wat je nog van plan bent.
    Groeten xxxxxx Miek

  • 06 November 2011 - 20:34

    Marloes:

    Goed gerend Jans, ben jaloers op je concert :o! De foto's zijn weer fantastisch, blijf lekker genieten!!! XXX

  • 06 November 2011 - 20:36

    Henk:

    Hoi Janneke, inspirerend als altijd... Qua tijd loop je nu naar de trechter en neemt de druk steeds toe. Dat is mooi, want onder druk komen mooie dingen tot stand. Dus: Yes you can !!

  • 07 November 2011 - 19:15

    GODELIEVE:

    Hi Janneke, goh wat een heerlijke verhalen!!! Zo gezellig, net alsof we bij elkaar zijn. Wat een geweldige, spannende en heerlijke ervaringen. En tussen de bedrijven door ook nog stevig aan de studie. Het duurt ook niet meer zo lang voordat papa en mama komen, goh wat zalig voor jullie allemaal, zal weer een heerlijk feest zijn. Prachtig, geniet er van en... go for it. Veel liefs en we blijven je volgen!!! xxxxx Godelieve en family

  • 08 November 2011 - 12:30

    Ton En Irma:

    Hallo Janneke, wat fijn om weer een verslag te krijgen van al je activiteiten.
    Ondanks je drukke studie, toch maar veel tijd vrijmaken voor het genieten.
    Geniet het leven meid, zoveel en zolang als je kunt!!!

    Groetjes en een dikke kus
    Ton en Irma

  • 08 November 2011 - 18:21

    Lianne & Hans:

    Zoooooooooooooo Janneke, goed gelopen (dat doet mij natuurlijk deugd als iemand besmet wordt met het hardloopvirus..) keurige tijd !! En verder zijn het de laatste loodjes die altijd het zwaarst wegen maar vergeet niet te genieten ! Maar volgens mij weet je dat zelf ook wel en doe je dat met volle teugen. Kijk uit naar je volgende verslag. Succes met alles wat je doet.
    Knuffel van ons.

  • 13 November 2011 - 14:51

    Wil En Ria:

    Hallo bezige bij in Buenos Aires!

    Wat een avonturen en verwikkelingen. Leren, dansen, sporten(had je soms red bull gedronken, want dat geeft je vleugels) hoe dan ook , je besteed je tijd volop en daar heb je groot gelijk in.
    Zeker te weten dat die tentamens goed gaan over 3 weken. Zo,n doorzetter haalt het vast wel!
    Je kunt wel een boek schrijven over je tijd in Argentinïe.
    Veel succes gewenst en ook sterkte met het verdrietige nieuws.
    Hartelijke groeten uit Eindhoven van Wil en Ria

  • 13 November 2011 - 21:47

    Evelien & Jacco:

    Hey Janneke,

    Leuk verhaal weer om te lezen!
    Geniet er nog van de komende tijd in BA en succes met je stage.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Buenos Aires

Studie en stage

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2012

Don't cry for me Argentina....

11 December 2011

High risk, high reward……

05 November 2011

Girlpowerrrrrr....

21 September 2011

Primavera (lente!) :D

27 Augustus 2011

Op zoek naar Tarzan.... ;)
Janneke

Na er een jaar gewoond te hebben en nadat ik verliefd werd op de stad, het land, de mensen en de cultuur en niet te vergeten mijn latino, heb ik besloten terug te gaan om erachter te komen of wonen in Buenos Aires hetgeen is wat ik (tijdelijk) wil. Omdat Buenos Aires nu mijn nieuwe woonplaats is, zal ik uiteraard nog steeds proberen om zoveel mogelijk te reizen en deze verhalen kunnen jullie hier teruglezen.

Actief sinds 15 Dec. 2010
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 102718

Voorgaande reizen:

17 Maart 2013 - 20 Maart 2016

Buenos Aires

01 Februari 2011 - 19 Januari 2012

Buenos Aires

Landen bezocht: