Primavera (lente!) :D - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Janneke Mulder - WaarBenJij.nu Primavera (lente!) :D - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Janneke Mulder - WaarBenJij.nu

Primavera (lente!) :D

Door: jannekemulder

Blijf op de hoogte en volg Janneke

21 September 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hola amigos!

Hier na een lange tijd weer een verhaaltje van mij! :) Het heeft even geduurd omdat ik jullie niet wil platbombarderen met verhalen en ik gewoon ´af en toe´ voor de geïnteresseerden wil laten weten wat ik nu weer allemaal heb uitgespookt. ;)


Ondertussen ben ik alweer een aantal weken werkzaam op mijn stageplek. Voor degenen die er nog niet zoveel (of niets) vanaf weten, zal ik het even kort uitleggen. Het is een advocatenkantoor in hartje centrum van Buenos Aires, schuin tegenover de rechtbank. Er zijn ongeveer 12 advocaten werkzaam op het gebied van business consulting en arbeidsrecht en nog een aantal andere rechtsgebieden. Een meisje uit Duitsland en ik zijn de stagiaires binnen het kantoor.
Ik had in de tweede week mijn draai gevonden en kan het erg goed vinden met mijn collega´s. Het zijn allemaal vrouwen (behalve mijn 2 bazen en één collega) en bijna allemaal tussen de 21-35 jaar oud en dus een zeer jonge groep. Het is erg gezellig en mijn naam kunnen ze niet onthouden dus ga ik nu op kantoor voortaan door het leven als ¨Juanita¨, “Juani” en ¨Chiquita (wat ´kleintje´betekent). Lekker Spaans dus! ;) We zijn al een keer samen uitgeweest na het werk op vrijdag ¨afteroffice¨ en het was erg gezellig, ik voel me goed opgenomen in de groep. Binnenkort gaan we echt stappen op vrijdag. Ik help op kantoor mee met verschillende zaken. Zo vertaal ik bijvoorbeeld contracten/documenten van het Spaans naar het Engels en andersom, ben ik al een aantal keer alleen (!) naar een extern gebouw van de rechtbank geweest om iets te regelen. Ook help ik de advocaten mee met taken waar ze zelf op dat moment geen tijd voor hebben. Ook mijn eerste echte juridische opdrachten heb ik al gehad, helaas was er 1 iets te moeilijk omdat het Argentijns recht betreft en had ik hulp nodig van een van de advocaten. Maar ach, ik ben hier om te leren en zit er niet zo mee. ;)Gisteren nog een intentieverklaring gemaakt voor een client! :)


Mijn onderzoek ben ik nog aan het vormen en daar kan ik dus nog niet echt iets over zeggen. Het gaat in ieder geval de richting van arbeidsrecht worden.

Naast mijn stage ben ik -zoals gewoonlijk- nog steeds ontzettend druk. Ik sport ontzettend veel (rennen en skaten) en heb nu mijn fiets! Ik ben er zoooo gelukkig mee! :) Ik fiets overal heen en heb continu een lach op mijn gezicht. De metro gebruik ik nog sporadisch... Alhoewel het toch wel gevaarlijk is op de fiets in de stad (vooral als je bedenkt dat ik in de tussentijd al 4 ongelukken met fietsers heb gezien, ik zelf al bijna 2x een ongeluk heb gehad en sommige mensen met een helm fietsen…), blijf ik gewoon lekker fietsen, veel te fijn om het te laten.Ik let gewoon extra goed op. ;) Mijn baas moest wel echt lachen toen hij ´s ochtends het kantoor uitliep en hij mij zag met mijn fiets.


Ik heb ook iets leuks ontdekt. Er is namelijk iedere eerste zondag van de maand een manifestatie. Er komen op deze dag meer dan 500 mensen met hun fiets in het kader van: ¨Een fiets meer, een auto minder¨. De groene gedachte dus! Ik zelf was in september voor het eerst gegaan met 3 vrienden uit Brazilie, Nederland en de Verenigde Staten en wist niet wat ik meemaakte. Geweldig! De grootste straat van Buenos Aires, ´9 de Julio´, was totaal bezet door fietsers en alle autobestuurders waren zo boos dat er continu getoeterd werd. Marihuana lucht heb ik 3 uur lang geroken (er wordt hier serieus meer geblowd dan in Nederland) en een reggaemuziekje mocht tijdens de fietstocht door de stad ook niet ontbreken. Na 3 uur vonden mijn vrienden en ik het wel genoeg (het was ondertussen al donker) en dus verlieten we de massa om de kaart te bekijken en een snellere route terug te fietsen. Helaas kenden we dit deel van de stad niet zo goed (suburbs) en waren we dus een beetje verdwaald. 2,5 uur later (!!), puur omdat we zo ver weg waren, kwamen we eindelijk in de buurt van mijn huis. We hebben die dag 5,5 uur gefietst, maar het was zeker de moeite waard! Volgende maand weer!

Salsa dansen is ook nog steeds een van mijn hoogtepunten en dat doe ik nu 3 tot 4x in de week zo´n 6/8 uur in totaal. Ik zie het als een training, maar het is ook zoooo leuk! :D Ik ken ondertussen erg veel mensen binnen de salsaclub en het is dus iedere keer een groot feest. Mede doordat de lessen wordt gegeven door een groep van 6 Cubanen (échte dansers en feestgangers) maakt het nog veel leuker! Ik ben gek op de cultuur!
Mijn appartement is echt the bomb! Ik voel me al helemaal thuis. Ik heb wel gemerkt dat ik in een iets gevaarlijkere buurt woon nu (mede dankzij het winkelcentrum) en dus moet ik wel wat voorzichtiger zijn. Ik kan bijvoorbeeld niet meer ´s avonds alleen gaan hardlopen op straat. Er is me zelfs verteld dat ook al neem ik niets mee aan waarde, ze dan alsnog mijn schoenen zouden kunnen stelen. (!) Twee weken geleden kwam ik´s avonds buiten en stonden er 4 mannen geboeid tegen de muur met 2 politieagenten erbij... Leuk buurtje! Haha..Toch ben ik erg blij met deze plek, omdat ik centraal woon. Alle verschillende stadswijken zitten om mij heen en dus ben ik in ieder stadsdeel vrij snel. (En wat wil je nog meer met een groot winkelcentrum naast de deur en een zwembad op het dakterras... ;))


Spaanse lessen heb ik ook nog steeds 4 uur in de week en dat gaat erg goed. Ik heb bijna alle grammatica gehad en het is nu dus nog puur perfectioneren en mijn woordenschat vergroten. Ik word ook steeds beter in het spreken van de ´straattaal´ van Buenos Aires, erg leuk! Ik moet mijn onderzoek in het Spaans gaan schrijven voor mijn kantoor, dus dat wordt nog een leuk klusje.
Verder geniet ik nog steeds van het Buenos Aires leven. Het weer is hier alweer lekker warm, jassen zijn overbodig. (Zo gaaf, als ik bedenk dat ik maar een aantal dagen dit jaar een jas aan heb gehad!) Vandaag is de lente hier begonnen en daar krijgen ze gewoon een vrije dag voor! Voor elke leuke gelegenheid krijgen ze hier een vrije dag. Heerlijk! Ik ga ook lekker uit met vrienden, nodig vrienden uit bij mij thuis, veel salsaclubs etc. Met andere woorden: ik heb het helemaal naar mijn zin!
Ik ben nu al aan het kijken voor een afstudeerstage in Buenos Aires, want ik heb al besloten dat ik terug wil... Weet alleen nog niet of dat gaat lukken omdat ze op school zoals gewoonlijk ontzettend veel regels hebben en ik daarin dus weer flink veel energie moet gaan steken... Maar wie weet.... ik ga ervoor! Heb met mijn leraar gesproken en hij is helemaal voor :D


Over een aantal weken moet ik nog een blok naar de universiteit om nog twee vakken te herkansen. Ook ga ik over een aantal weken naar een concert van ´Buena Vista Social Club´, voor de niet-salsakenners onder ons, dat is/was een hele goede en bekende Cubaanse band. En iets waar ik ook megaveel zin in heb is het feit dat ik een mini-marathon (5km) voor het goede doel ga rennen! Ik wilde altijd al de halve marathon lopen maar kon dat niet vanwege mijn beenblessure, maar dit is de perfecte afstand en dat dan ook nog eens in Buenos Aires! :D
En dan komen daarna Dolf en Elvier al heel snel langs in november! Jeeh! :D Leuke vooruitzichten!

Hasta la vista baby!
Liefs & besos

Janneke

Ps. Ik kon geen foto’s van mijn appartement toevoegen want mijn camera is kapot…. Next time!

  • 21 September 2011 - 20:35

    Sjoon:

    super dull dus weer!..

    mooi om zo af entoe te lezen hoe het gaat met je.
    en ook redelijk geluk dat al uw collega's nog niet zo oud zijn, mooi zuipe ja;)

    nog veel plezier
    en tot snel!

    xx

  • 21 September 2011 - 21:00

    Nelleke:

    Echt leuk om te horen hoe het met je gaat! Zo knap van je dat je dat allemaal zo doet!

    Veel succes nog!

    Xx

  • 21 September 2011 - 21:06

    Lars:

    Janneke wat heb je het toch goed daar! Ben zooo jaloers!!! Zou ook willen dat mijn spaans zo goed was en dat ik daar leuke dingen kon doen!
    Heel veel plezier nog bij de 'afteroffice' feestjes hahaha ik mis ze enorm hier in Nederland!!
    Un abrazo!!!

  • 21 September 2011 - 21:58

    Marloes:

    Hey lieve Jans, elke keer weer lees ik met weemoet je verhaaltjes. Ik ben blij dat je het zo fantastisch hebt, houden zo! besote

  • 22 September 2011 - 06:31

    Miek:

    Ha Dancing Queen,
    Wat een leven heb jij toch, het is bijna niet te geloven. Hartstikke leuk dat je zo goed bent ingeburgert op je advocatenkantoor. Volgens mij zien we je nooit (nou ja met tussenpozen) meer terug. Trouwens, leuk fietsje heb je daar om door B.A te crossen, ben er maar zunig op, en kijk maar goed uit. Het is weer een prachtig verhaal waar we weer van kunnen genieten.
    Wens je alle goeds, en tot hoors,
    xxx Miek
    P.S is je fototoestel nog te maken ? We moeten ook nog wat van je kunnen zien haha.

  • 22 September 2011 - 07:21

    Carlijn:

    Hehe, eindelijk weer een verhaaltje vanuit de andere kant van de wereld. Dat is fijn wakker worden! :)
    Ik ben strontjaloers, maar vind het erg fijn om te zien dat je overal met een big smile van geniet. Onverstelbaar hoe je al je activiteiten in één week gepropt krijgt, hihi! Heel veel succes op je stage, maar dat gaat allemaal goedkomen.
    Ik ben nu ook weer aan het wennen aan mijn studentenleventje in Utrecht en het is errug druk, maar binnenkort ga ik echt tijd maken om je een gigantisch lange mail te sturen want heb nog zat te vertellen. :D

    Blijf genieten!

    Un gran beso, Carlijn

  • 22 September 2011 - 20:08

    Lonneke:

    Hee Janneke!

    Jeetje dat klinkt weer super allemaal! Heerlijk dat je daar zo geniet! Veel plezier nog! Maar dat zal wel lukken ;) en succes met je stage!!

    x Lonneke

  • 23 September 2011 - 05:14

    Marij:

    He nichie, leuk om weer wat van je te horen (Ik hoor natuurlijk ook veel via Elvier).
    Fijn dat je op een leuke stage zit, is erg belangrijk om leuke collega's te hebben!
    Op de foto's zie je er echt stralend uit, vooral die laatste kan zo op een cover wat mij betreft!
    Ik geniet van je verhalen Janneke,je bruist van de energie,en je kunt merken dat je daar erg gelukkig bent.
    Nietemin dit weekend is familieweekend en zullen we je aanwezigheid behoorlijk missen.
    We gaan zeker aan de skype, zodat je er toch een beetje bij bent!
    dikke kus,
    Marij uit Amsterdam (ook erg leuke stad om te studeren!)

  • 23 September 2011 - 12:22

    Carry, :

    Lieve nicht, Nog 4 uur voor het familieweekend losbrandt, hoop dat we kunnen skypen, zodat we je verhalen live kunnen horen en misschien een rondleiding kunnen krijgen door dat prachtige appartement van je!!!
    Mooie verhalen en foto's weer Janneke! Ik wilde vandaag m'n skeelers inpakken, maar in de rechter zat nog steeds een stokje ipv een metalen asje van de skeelertocht van jou, Lot en mij, weet je nog, 2 of 3 jaar geleden?? Langs die buffels? Leek toen een spannend avontuur, maar het is niks als ik lees wat jij allemaal meemaakt! Is NY van de baan en ga je voor BA voor je eindopdracht, als ik het goed begrijp? Veel succes met stage lopen en veel (sportief) plezier!!!. Dikke XXX, Carry

  • 23 September 2011 - 14:56

    Britt:

    Toch nog even een reactie, kan het natuurlijk niet laten! Het klinkt allemaal zo geweldig wat je doet :) en ik snap je helemaal: wie wil er nou niet terug naar Buenos Aires??? aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh fantastisch als je dat er doorheen zou krijgen.. Zit ik dan ergens in het 'gezellige Brabant' te bivakkeren.. haha! Maar goed, schattie ik spreek je heeeeeeeeeeeeeeel snel, dat MOET! Geniet geniet. Dikke kus, TQM!

  • 26 September 2011 - 18:51

    Carlo:

    Hey Jan!

    Wat een lang en mooi verhaal weer..... je hebt het helemaal naar je zin blijkt wel. Goed om te horen!
    En zoals altijd heb je jezelf weer een drukke agenda bezorgd.... haha, maar dat weet jij wel te regelen.
    Heel veel succes met je stage en je onderzoek.
    Hopelijk heb je van het weekend ook nog ff gezellig met je familie kunnen skypen...
    We spreken elkaar nog wel....

    X Carlo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Buenos Aires

Studie en stage

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2012

Don't cry for me Argentina....

11 December 2011

High risk, high reward……

05 November 2011

Girlpowerrrrrr....

21 September 2011

Primavera (lente!) :D

27 Augustus 2011

Op zoek naar Tarzan.... ;)
Janneke

Na er een jaar gewoond te hebben en nadat ik verliefd werd op de stad, het land, de mensen en de cultuur en niet te vergeten mijn latino, heb ik besloten terug te gaan om erachter te komen of wonen in Buenos Aires hetgeen is wat ik (tijdelijk) wil. Omdat Buenos Aires nu mijn nieuwe woonplaats is, zal ik uiteraard nog steeds proberen om zoveel mogelijk te reizen en deze verhalen kunnen jullie hier teruglezen.

Actief sinds 15 Dec. 2010
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 102720

Voorgaande reizen:

17 Maart 2013 - 20 Maart 2016

Buenos Aires

01 Februari 2011 - 19 Januari 2012

Buenos Aires

Landen bezocht: