Bienvenida en Argentina! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Janneke Mulder - WaarBenJij.nu Bienvenida en Argentina! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Janneke Mulder - WaarBenJij.nu

Bienvenida en Argentina!

Door: jannekemulder

Blijf op de hoogte en volg Janneke

06 Februari 2011 | Argentinië, Mendoza

Hola a todos!

Als eerste wil ik even zeggen (voor degenen die nog niets van mij hebben vernomen) het gaat supergoed! Op het moment dat ik dit verhaaltje schrijf zit ik in het zonnetje in een typisch Argentijns hostel in Mendoza.
Bijna een week geleden vloog ik naar Buenos Aires waar mijn avontuur kon beginnen. De vliegreis ging zeer snel voorbij. Het was een 12 uur durende vlucht naar Brazilië, maar het leken er voor mijn gevoel maar 5. In het vliegtuig heb ik al mensen leren kennen, wat de overstap in Brazilië gemakkelijker maakte. De Brazilianen staan bekend om hun “uurtje” te laat en dus ging alles op het dooie gemakkie. Ik spreek geen Portugees en de Brazilianen geen Engels, dus met wat simpel Spaans kwamen we eruit en hadden we uiteindelijk “maar” een uur vertraging. Aangekomen in mijn hotel in Buenos Aires, had ik het nog wat moeilijk omdat ik, zoals in het begin van mijn jaar in Amerika, op dat moment begon te beseffen waar ik aan begonnen ben. Dit moment was gelukkig maar van korte duur want er moest gereisd worden! ;)
De volgende dag heb ik mijn backpack, koffer en nog een extra tas vol met kleding (jaaaa het is een jaar ;)) gepakt en besloot ik met de taxi naar het verhuurbedrijf van mijn appartement te gaan. Alles kost hier geen drol vergeleken met Nederland, heel handig, maar ook heel verleidelijk. Nadat ik mijn koffer en mijn tas had achtergelaten bij het bedrijf ben ik op de metro gestapt en heb ik meteen die middag mijn eerste busticket naar Cordoba geboekt. Ik vertrok die avond om 22.30 en zou de volgende ochtend om 07.30 aankomen.
De eerste dag in Buenos Aires heb ik dus rustig aan gedaan, beetje rondgekeken, een plannetje gemaakt en relaxed in een park gezeten. ’s Avonds in de bus begon mijn avontuur. Ik leerde al meteen een leuke Argentijn kennen die ook rechten studeerden in Cordoba. Hij heeft me tips gegeven en zei dat hij vaker in Buenos Aires kwam, dus wie weet, meeten we elkaar nog eens in BA.
Mensen zeiden voor de grap wel eens tegen mij: “Ah Janneke, zo’n lekkere Argentijn”, nou ik moet jullie zeggen, Argentijnen zijn inderdaad hele knappe mensen, haha..
Nadat ik afscheid van hem had genomen besloot ik de stad te gaan bekijken, maar daar vond ik niet veel aan en dus heb ik meteen de bus gepakt naar het dorpje La Cumbre, 90 km. ten noorden van de stad. Het was 3 uur rijden omdat het in de bergen lag. Meteen keek ik mijn ogen uit, het is hier zo mooi! Het is hier ook erg mooi weer en ik begin dus al een kleurtje te krijgen.
In het dorpje had ik een heel idyllisch hostel aan de rand van het dorp geboekt. De hele familie woonde in het huis en ze hadden twee slaapkamers over voor gasten. Ik was op dat moment de enige gast en werd dus erg betrokken bij de maaltijden en gebeurtenissen in het huis, erg leuk.
Toen ik de vrouw des huizes vertelde dat ik wilde paragliden, zei ze dat een instructeur me binnen een uur kwam ophalen. La Cumbre staat om het paragliden bekend en er worden zelfs wereld kampioenschappen Paragliden gehouden. Ik werd opgehaald door een echte Argentijn met lang krullend haar op een crossmotor. Ik moest echt lachen want dit had ik niet verwacht! Ik stapte achterop en de 15 minuten die volgden, reden we zo hard! We hebben ongeveer een kwartier door de bergen gereden, toen we bovenin de top arriveerden. Argentijnen zijn de grootste sjansballen ooit, dat wordt me hier overal verteld, maar dat had ik zelf ook al gemerkt. ;) Ik kreeg een tuigje aan en 10 minuten later hing ik al in de lucht met mijn macho Argentijn. Het is echt zo gaaf om een keer mee te maken!
Eenmaal terug in het hostel was er een andere backpacker gearriveerd, Christine uit Zwitserland. We hebben samen gekookt en besloten om samen verder te reizen.
De volgende dag hebben we de bus terug naar Cordoba gepakt en hebben die dag de stad bekeken. Het hostel in Cordoba was zo leuk. Daar heb ik echt wel 10 mensen leren kennen. Een stel uit Italie/Spanje, Elizabetta en Jose, zij gaan ook in BA wonen voor een jaar en niet ver van mij vandaan. Het klikte erg goed met hen en dus zullen we zeker gaan afspreken. Diezelfde avond zijn we met zijn allen de stad ingegaan en hebben we ergens wat gedronken, wat erg gezellig was.
Backpacken is echt zo mijn ding. In het begin vroeg ik me af of ik wel alleen moest gaan, maar nu zou ik niet anders willen. Iedereen die ik leer kennen, zie ik terug tijdens mijn reis of heb ik contact mee gedurende mijn reis om tips uit te wisselen.
De volgende dag moest ik vroeg op, want ik ging met Elizabetta en Jose paardrijden in het de bergen rondom het dorpje Carlos Paz. Het was heel relaxed en een “ Gaucho” leidde de tocht. (Argentijnse cowboy). Teugel in een hand en genieten van het uitzicht, heerlijk! (zie de foto’s). Na de 3 uur durende tocht kregen we een echte Argentijnse BBQ (= heeeeel veel vlees) en mochten we zwemmen en relaxen.
Helaas moest ik die avond weer afscheid nemen van iedereen om de bus te pakken naar Mendoza. Dit was weer een 10 uur durende tocht in een “Coche Cama bus”. Deze stoelen kunnen bijna helemaal plat zodat je echt goed kan slapen.
Ik ben vanochtend aangekomen in mijn volgende hostel met Christine. Het is zondag en dat betekend dat alles dicht is hier, dus we gaan lekker genieten van het zonnetje vandaag. Morgen ga ik wildwater raften op de grootste rivier en dinsdag ga ik de hele dag een trekking maken door de bergen in een nationaal park. Misschien dat ik besluit om ook nog een fietstocht door de wijngaarden te maken, maar ik moet vanwege de tijd wel keuzes gaan maken.
Al met al, vind ik Argentinië een geweldig land en ben ik ontzettend blij dat ik dit allemaal kan en mag meemaken!

Jullie horen snel weer van mij!

Besos Janneke

Dear family and friends in America,
I really have a wonderful time here! I hope you understand it will cost me a lot of time to translate the entire story, so I will have a summary. The first day, I arrived in Buenos Aires and didn't do a lot because I knew I would spend the rest of my year there. I relaxed in the park, bought a ticket to my next destination: Cordoba! It was a ten hour drive from BA during the night, so I slept and woke up in Cordoba. The weather is really nice here and I already get a little tan! :) The first day I decided to go to a little village called "La Cumbre" and I slept in a hostel with a really nice family. That day I went paragliding in the mountains (see pictures below). It was an amazing day and I would do it again, if I had the chance. In the hostel in Cordoba I've met a lot of people from all over the world where I exchange tips with. Some people have already been where I will go and the other way around. It was really nice and I still have contact with most of them through facebook. The next day I went horsebackriding in the mountains like a real gaucho. Afterwards we went BBQ (Argentina style, what means lots of meat) and went swimming. That evening I had to take the bus to Mendoza, where I am right now. Tommorow I will go wild water rafting and the day after that I will make a grand hiking tour around the area, in a national park).
I'm really blessed and happy to be here, I'm so happy and made the right decision. Mi espanol esta mejor ahora. Yo aprendo mucho! Well maybe in a few weeks I will write this message in spanish ;).
You'll hear from me soon!

Lots of love,
Besos Janneke

  • 06 Februari 2011 - 19:44

    Annemien:

    Hallo Janneke.
    Geniet er maar van.
    Kijk er naar uit om de foto's te zien van jou groot avontuur.
    Groetjes Annemien

  • 06 Februari 2011 - 19:48

    Femke:

    Wauw Jan! Wat leuk om van je te horen! Ben nu al jaloers. Backpacken is ook fantastisch. Leuk dat je al zoveel mensen hebt ontmoet en veel hebt ondernomen.
    Geniet van alles en veel plezier!
    dikke kus
    Fem

  • 06 Februari 2011 - 19:53

    Sandy:

    Wauw, wat een goed begin van je reis! Fijn om te horen dat de vlucht goed is verlopen en de eerste dagen al zo goed zijn bevallen. Dat belooft veel goeds voor het komende jaar!:D

    Nog veel plezier bij je rondreis!

    xx Sandy

  • 06 Februari 2011 - 19:55

    Yoran:

    Hee Juanneke!

    super om te lezen, raak al helemaal geïnspireerd.
    Voy a ver todos lo que escribas!
    Buena suerte, X Yoran

  • 06 Februari 2011 - 20:43

    Carry:

    Wat een super start van je reis!
    En prachtige foto's!
    Heel veel plezier de komende tijd en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    X, Carry

  • 06 Februari 2011 - 21:11

    Bert En Petra:

    Hoi Janneke,

    Geweldig dat het zo goed gaat en je al zoveel aan het ondernemen bent. We hopen nog vele reisverslagen van je te mogen lezen. Nog ’n fantastische tijd daar en zorg goed voor jezelf!!

  • 06 Februari 2011 - 21:17

    Sylvia:

    Hej Jan!

    Wat ziet dat er allemaal ontzettend gaaf uit:D Ik hoop dat je enorm veel gaat zien en doen, want volgens mij is er daarvan genoeg;)

    X uit een winderig Nederland

  • 06 Februari 2011 - 21:32

    Sander:

    Hey Jan!
    Wow super vet om te horen wat je in die paar dagen al allemaal mee hebt gemaakt! het uitzicht ziet er echt schitterend uit, en paragliden lijkt me ook helemaal te gek om een keer te doen! Heel erg veel plezier met wildwaterraften en ik kijk uit naar je volgende (super leuke!) verhaal!!
    xx, sander

  • 06 Februari 2011 - 21:38

    Esmee:

    Wauw, al allemaal leuke dingen gedaan!! Super leuk om te lezen Jan!
    Have fun en wees voorzichtig he!! :D

    X Esmee

  • 06 Februari 2011 - 21:40

    Zorana:

    Heey Jannie!!
    wauuww wat een begin van de reis, je zit zeker niet stil en groot gelijk heb je! Ben heel blij dat je het naar je zin hebt en dat de angstige gedachten maar kort duren, deze reis is echt zo iets voor jou! Ik vind wel dat je te weinig foto's hebt -egoïst- ik wil meegenieten!!! Ik ben erg benieuwd naar je volgende avontuurtje...geniet er van meisje!
    P.S. hier in Nederland is het ontzettende kutweer...jij bakt, wij snotteren :)

    Kuss!

  • 06 Februari 2011 - 21:45

    Peter:

    Geweldig Janneke,
    Wat heb jij al veel gedaan en meegemaakt in die eerste week. En wat schrijf je er leuk over. Heel veel plezier verder en ik kijk uit naar je volgende verslag. Groetjes, Peter

  • 06 Februari 2011 - 23:53

    Britt:

    Hi doll!
    Niet anders dan ik had verwacht, jij hebt een geweldige tijd. Ben heeeeel blij voor je, geniet van ieder moment en van alle lieve mensen en mooie natuur! Kijk uit naar je volgende verhaal! :)
    Kusjes

  • 07 Februari 2011 - 08:15

    Miek:

    Hoi Janneke,
    Je eerste reisverslag is werkelijk heel boeiend. Je hebt al veel gezien en meegemaakt in die paar dagen. Mocht het niet lukken met je studie, je zou zomaar reisverslag gever kunnen worden haha. Een 2e Floortje ? Was geweldig zaterdagavond in 'de smelt' via skype. Geniet meis dan doen wij het ook. Liefs Miek


  • 07 Februari 2011 - 11:05

    Esmee:

    Heey Jan, echt geweldig wat je daar allemaal mee maakt, lekker avontuurlijk super! Zoals je verteld klinkt het allemaal echt zo ongelovelijke mooi, ben toch wel een beetje jaloers! Leuke en super mooie foto's!
    Veel plezier met wildwaterraften en alles! En ben benieuwd naar je volgende verhaal! Geniet ervan chick!
    xxx

  • 07 Februari 2011 - 12:53

    Jessica:

    Hola guapa!!

    Que bueno leer que has llegado bien a BA! Espero que lo pases muy bien ahí! Te deseo toda la suerte del mundo y mucho exito por este año. Cuidate mucho!

    Besitos,
    Jessica

  • 07 Februari 2011 - 13:20

    H&H:

    Hola trotamundos,

    Je verslag leest als een spannend boek. Geweldig dat je al zoveel hebt ondernomen. Wat dat betreft neem i.i.g. van ons aan:
    geniet !, geniet !, geniet !

    Saludos cordiales,
    H&H


  • 07 Februari 2011 - 14:24

    Nico (van CleanTech):

    Hoi Janneke,
    leuk verslag en fijn om te lezen dat het allemaal goed met je gaat.
    We sparen het werk wel op voor je totdat je terug bent...hihihi...

  • 07 Februari 2011 - 14:54

    Kirsten:

    Hee meid,

    Wat leuk je verhaal te lezen, al zoveel leuke dingen meegemaakt! Echt cool hoor, geniet er nog van! En ik lees je volgende berichtje wel weer!

    xxxxxx

  • 07 Februari 2011 - 15:06

    Anne :

    Ugh, ik ben nu al stikjaloers! Ben heel blij te horen dat het goed met je gaat en dat je zenuwen en zorgen snel weg zijn :)
    Xx

  • 07 Februari 2011 - 17:52

    Kitty:

    Heey Jan,
    WAUW wat zien die foto's er mooi uit. Ben stiekem wel heel jaloers op jou hoor. Leuk dat je ook al zoveel mensen hebt leren kennen en zoveel dingen hebt ondernomen en dat paragliden lijkt me ook super zeg. Heel veel plezier bij het reizen en kijk nu alweer uit naar je volgende verhaal!
    XX Kitty

  • 07 Februari 2011 - 19:44

    Jan C:

    Lieve Janneke,
    Met bewondering lees ik je verslag. Je bent net weg, het lijkt alsof je al heel veel hebt meegemaakt, en dat is ook zo.
    Raar dat je aan de andere kant van de wereld verblijft, daar waar het zomer is.
    Het zijn trouwens prachtige foto's.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Liefs,
    Jan


  • 07 Februari 2011 - 20:36

    Marij:

    Hoi nichie, wat ben je toch lekker bezig!
    Heerlijk dat je ook zoveel leuke mensen leert kennen en er mee samen kunt reizen, klinkt allemaal hartstikke leuk en gezellig.
    Enne wat een nieuwe ervaringen allemaal, geniet er maar lekker van!!!
    dikke kus van tante Marij uit Adam

  • 07 Februari 2011 - 21:56

    Hanneke:

    Hoi Janneke, wat een belevenis! Ik vind je wel een kanjer hoor dat je al die dingen durft te doen.Geniet van de mooie natuur, de mensen en de leuke dingen die je nog mee gaat maken.Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.Liefs van je tante uit Eindhoven.

  • 09 Februari 2011 - 12:20

    Mark:

    Jaaa zusje, weer een bevestiging dat ik altijd gelijk heb hé? hahaha!
    Ik wist wel dat je in een paar uur ons weer zou vergeten. Nederland? huh? is dat niet een staat van Europa ofzoiets?
    Chicky, ik was voordat je ging al trots. Nu ik het eerste verhaaltje al lees alleen maar jaloers;)
    Geniet ervan, doe alles wat je wil doen, en denk aub niet teveel aan ons. Wij redden ons wel;) en jij ook!

    Hele dikke kus van je lieve broertje!
    Ik ga weer aan het werk, er iemand IEMAND werken he;)?

  • 09 Februari 2011 - 12:38

    Sander H:

    Hee Janneke,

    Volgens mij heb je helemaal geen tijd om daar te gaan studeren! Mooi om je avonturen te lezen en die foto's zien er wel zeer gaaf uit.

    Succes daar en we volgen je via de site!


  • 09 Februari 2011 - 20:39

    Patrick:

    Supermooi Janneke!! Geweldig dat je alweer zoveel hebt ondernomen. Geniet ervan!

  • 12 Februari 2011 - 16:46

    Lonneke :

    Hee Janneke!! Ik loop een beetje achter hihi maar wat een GEWELDIGE dingen heb je al gedaan! Mega mooie foto's zeg! :D ik ga nu het tweede verhaal lezen ;) x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Buenos Aires

Studie en stage

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2012

Don't cry for me Argentina....

11 December 2011

High risk, high reward……

05 November 2011

Girlpowerrrrrr....

21 September 2011

Primavera (lente!) :D

27 Augustus 2011

Op zoek naar Tarzan.... ;)
Janneke

Na er een jaar gewoond te hebben en nadat ik verliefd werd op de stad, het land, de mensen en de cultuur en niet te vergeten mijn latino, heb ik besloten terug te gaan om erachter te komen of wonen in Buenos Aires hetgeen is wat ik (tijdelijk) wil. Omdat Buenos Aires nu mijn nieuwe woonplaats is, zal ik uiteraard nog steeds proberen om zoveel mogelijk te reizen en deze verhalen kunnen jullie hier teruglezen.

Actief sinds 15 Dec. 2010
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 102672

Voorgaande reizen:

17 Maart 2013 - 20 Maart 2016

Buenos Aires

01 Februari 2011 - 19 Januari 2012

Buenos Aires

Landen bezocht: