In love.... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Janneke Mulder - WaarBenJij.nu In love.... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Janneke Mulder - WaarBenJij.nu

In love....

Door: jannekemulder

Blijf op de hoogte en volg Janneke

07 Maart 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo lieve mensen,

Ik ben verliefd op Buenos Aires!! Ik ben op dinsdag 1 maart in de city gearriveerd en kon meteen in mijn studentenhuis. Ik ben nu op dit moment de stad aan het verkennen en het is geweldig! Het is echt net New York city met alle sirenes, toeterende auto’s, winkels die tot heel laat open zijn etc. Het is een groot gekkenhuis hier (helemaal als je je bedenkt dat ik in het stadsdeel Recoleta woon dat tegen het centrum aan ligt).
Het uitslapen is er dan ook nog niet bij, aangezien ik rond 6 uur, half 7 wordt gewekt door alle geluiden van de grote stad. Mijn kamer is echt geweldig en op dit moment denk ik dat ik hier wel een jaar blijf wonen. Het is best een grote kamer (ongeveer 5 bij 5) maar ik heb ook nog een eigen bovenverdieping. Ik heb gewoon een trap in mijn kamer naar boven waar mijn kledingkast en bed staan! Ik heb ook een balkonnetje, wat ook niet verkeerd is. Het huis is erg mooi, oud en heel open. Het trappenhuis is open en er is een binnenplaats, dus heb je met het hele huis contact. De huisgenoten heb ik ondertussen leren kennen en zijn ook heel leuk. Het zijn er erg veel. Alleen al op mijn verdieping wonen er 6. Dus in totaal wonen er ongeveer 18 in het huis. Er zijn 3 keukens en 2 woonkamers waar we met zijn allen kunnen eten. De mensen die ik tot nu heb leren kennen: 2 Argentijnen, 3 Columbianen, 1 Duitser, 2 Nederlanders, 2 Canadezen, 1 Engelsman, 2 Mexicanen en 2 Amerikanen. Mijn huisbaas is echt geweldig! Hij heet Diego en is 35 en heeft 5 zoons en woont boven met zijn hele gezin en vader. Hij heeft lang krullend haar en is heel relaxed. Alles mag van hem als ik het maar eerst vraag. Hij zegt ook: als er iets is, bijvoorbeeld ’s nachts op straat of wat dan ook, moet ik hem bellen. Heel lief! Ik ben erg blij met mijn plekje hier.
Ik ben Nederlandse en daarom heb ik bijna………….… een FIETS!! Haha… ik kon het niet laten om een fiets aan te schaffen. Ik kan hem gelukkig hier in de kelder zetten en er zijn wel wat meer mensen die fietsen in Buenos Aires (niet veel, maargoed…)
De afstanden zijn af en toe gewoon te ver om te lopen. Waar ik er in Maarheeze maximaal 5 minuten over doe, doe ik er hier minimaal 30 minuten over om ergens te komen. Ik vind het geweldig dat ik hier in de buurt alles kan lopen. De universiteit is een dik half uur lopen, maar dat vind ik juist zo heerlijk! Ik hoef niet met de trein, metro of bus! Ik loop gewoon mijn straat uit….
Afgelopen week heb ik erg veel gedaan omdat er iedere dag wel iets te doen is in Buenos Aires.
Donderdag ben ik meteen uitgegaan met de groep naar een grote discotheek. Ze draaien hier vooral reggaeton, salsa, cumbia, bachata etc. En laat dat nou net alle muziek zijn waar ik erg vrolijk van word en ik op moet dansen! Mijn week begon dus al meteen erg goed.

Zaterdag was echt een dag die ik nooit meer zal vergeten! Ik heb namelijk carnaval gevierd! Toen jullie allemaal aan het hossen waren tijdens het optochtbal, heb ik de hele nacht staan shaken met mijn heupen op alle latin ritmes van de drumbands en de muziek en heb ik genoten van de parade in het stadje Gualeguaychu! Het is een van de weinige steden van Argentinië waar ze carnaval vieren zoals in Rio de Janeiro. We waren met zijn vieren, Martin (Mexico), Ryan en Allison (Canada) en ik. Allison en ik hadden, om in de stemming te komen, een verentooi gekocht, zodat we er ook een beetje bij hoorden. Het was echt geweldig! Iedereen (inclusief mijzelf) ging helemaal los! Ik zeg: we verplaatsen carnaval in Nederland ook naar de zomer…… veel beter! Ik kan de sfeer gewoon niet beschrijven…
De volgende dag was ook weer te mooi om waard te zijn. Omdat we dus de nacht hadden overgeslagen (we gingen dezelfde nacht om 6 uur met de bus terug naar Buenos Aires) hebben we lekker in het park gezeten en relaxed. Daar treed iedere zondag een reggaebandje op. We hadden dus een drankje, mooi/warm weer, plekje in het park, en live reggaemuziek, wat wil een mens nog meer. Toen het begon te schemeren zijn we naar het stadsdeel San Telmo gegaan. Daar is iedere zondag (en misschien zelfs wel vaker) een live tango show midden op het plein. San Telmo is echt een hele mooie wijk. Alle gebouwen zijn erg oud en het doet me een beetje aan Cuba denken. Na de tangoshow mag je zelf ook mee dansen op Argentijnse folklore en uiteraard de tango. Ik ga over ongeveer een week met mijn tangolessen beginnen, ben benieuwd!
We hadden in San Telmo dus lekker genoten van de dansende menigte en de gezelligheid, totdat het weer tijd was om naar huis te lopen. Toen werd het helemaal leuk, ik heb gedanst op straat! Ik had van mensen gehoord dat ze in Buenos Aires op straat dansen en muziek maken. Ik geloofde dat wel, maar had niet verwacht dat het zoveel zou gebeuren. Er was een grote menigte, midden op straat met een hele drumband die sambamuziek maakten. Natuurlijk kon ik weer niet stilstaan en dus pakte een jongen mijn hand en gaf aan dat ik me niet in moest houden. Steeds meer mensen gingen me aanmoedigen en ik had het zo leuk!
Alles is hier zo relaxed, de mensen genieten zo van alles. Ik heb ook al een sportschool gevonden en een salsaschool. Op de sportschool geven ze ook dansles en dat is ook echt helemaal geweldig. Een les duurt maar 1 uur, maar mijn leraar ging zo op in de muziek (en wij ook) dat we uiteindelijk 2 uur hadden gedanst en daar kan ik zo van genieten. Gewoon niet op de tijd letten, gewoon doen wat goed voelt. Volgende week ga ik ook nog een andere dansschool bezoeken waar ze vooral hiphoplessen geven. Ik ga zoveel dansen, want daar word ik gewoon heel gelukkig van. In Nederland had ik daar geen tijd voor, maar nu maak ik er tijd voor. School begint komende week, dus nog even van mijn vrije dagen genieten.

Ik zal ook nog even kort vertellen wat ik gedaan had in Puerto Madryn (het einde van mijn rondreis). Het was erg warm en dus heb ik lekker aan het strand gelegen. Ook heb ik een boottocht gemaakt om dolfijnen te spotten en heb ik nog meer pinguïns gezien. Dezelfde dag gebeurde er iets bijzonders. Ik stond in een winkel en keek bij het afrekenen naar buiten. Daar stonden twee blonde meiden mij met open mond aan te staren en te wijzen. Het waren de Danish, Kristine en Helle. Wij wisten niet van elkaar dat we naar Puerto Madryn gingen en we kwamen elkaar gewoon na een week tegen, meer dan 1000 kilometer verderop. Heel raar, maar wel erg leuk! Uiteraard hebben we de 2 avonden samen doorgebracht….
De volgende dag ging ik snorkelen met zeeleeuwen en dat was echt zo mooi! Die beesten zijn zo speels en vinden het heel erg leuk. Ze bijten je zachtjes (zoals een puppy) en je kunt ze aaien. Echt een ervaring die ze me niet meer afpakken.
Ze hebben foto’s van mij gemaakt, maar die heb ik nog niet ontvangen. Je kunt wel op deze site kijken als je geïnteresseerd bent: www.madrynbuceo.com. (dan krijg je meteen, zonder extra muisknop, te zien wat ik gedaan heb)

Nog een fijne carnaval in het zuiden!

Besos!

  • 07 Maart 2011 - 07:29

    Britt:

    Ooooooh fantastisch, wat wil ik nu graag naar je toe en het ook allemaal meemaken!!! Gewelidg! lekker dansen dansen dansen, genieten, heerlijk weer, love it! zucht.. dat komt nog wel! jan, geniet geniet geniet!
    beso!!

  • 07 Maart 2011 - 07:32

    Miek:

    Zo te lezen ben je inderdaad al helemaal
    verliefd op B.A. Wat woon je in een mooi statig pand, en met zoveel nationaliteiten. Helemaal jou ding daar en zeker met 't dansen. Maar je Carnavals ervaring in dat kleine stadje Gualeguaychu dat nemen ze je nooit meer af. Geniet van alles wat er op je afkomt, en tot de volgende keer.
    XX Miek

  • 07 Maart 2011 - 08:31

    Conny:

    Wat een avonturen Janneke en wat een sfeertje daar, geniet ervan! Binnenkort tangolessen, toe maar, zo is Julia daar ook ooit begonnen ;-). Ik ben jaloerssssss!!

    X uit Mares

  • 07 Maart 2011 - 09:45

    Marloes:

    Helemaal geweldig! Super! Geniet van 't dansen (en natuurlijk van de rest)!!!

    besos Marloes

  • 07 Maart 2011 - 10:17

    Sander:

    Hey Jan,
    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar. Fijn ook dat het huis in een mooie, levendige wijk ligt en er aardige mensen wonen! Haha wat grappig dat je in de straten hebt gedanst, ik zie het al helemaal voor me. De foto's kan ik (vanwege veiligheidsredenen??) niet zien hier op stage, dus die ga ik thuis nog kijken.
    Morgen is je eerste schooldag, toch? Of volgende week pas? Heel veel plezier en succes iig. Ik hoor wel of het Argentijns rechtssysteem een beetje te volgen is! Ik zal blij zijn als ik klaar ben met stage, ben toe aan vakantie hihi, nog 15 weken.
    Geniet ervan en veel plezier met alles wat je gaat ondernemen!!
    X, Sander

  • 07 Maart 2011 - 10:23

    Carlijn:

    En wij maar denken dat je echt iets mist als je niet met carnaval in het mooie Mares bent. Niet dus! ;)
    Wat heb je het goed voor elkaar, en ik quote je even: Gewoon niet op de tijd letten, gewoon doen wat goed voelt. Zo is het maar net!
    Ben benieuwd naar de volgende verhalen! :)

    X Carlijn

    P.S. Die pinguïns zijn echt de bomb!

  • 07 Maart 2011 - 13:31

    H&H:

    Hé die Janneke,
    Zo te lezen is een jaar in Argentinie veel te kort voor jou. Dat is het nadeel als alles zo indrukwekkend en leuk is: de tijd vliegt..!! Wat we i.i.g. wel kunnen constateren is dat dansen jou nr. hobby gaat worden. Wíj zijn erg benieuwd hoe jou de "Tango Argentinina" gaat bevallen. Die wordt traditioneel "con mucho corazon" gedanst. Dat je hart de komende tijd voor BA slaat is overduidelijk. Gruf H&H

  • 07 Maart 2011 - 15:52

    Carry:

    Wauw, dat is nog eens Carnaval vieren!
    Een ander temperatuurtje dan in Mares, zo te zien aan de kleding....
    Hoewel ook daar het zonnetje regelmatig scheen.
    Leuk om even met je geskyped te hebben en de rondleiding door je appartement was super. Je zit daar erg mooi! Hou ons op de hoogte van al je danslessen en als je weer terug bent hou ik me aanbevolen voor een demonstratie of dansles, misschien op het volgende (2012) familie Custers weekend?
    Succes met je studie!!
    Dikke xx, Carry

  • 07 Maart 2011 - 17:04

    Marij:

    Hoi lieve enthousiaste nicht. wat een heerlijke foto's en berichten weer.
    Je gaat er ook steeds sexier uitzien door al die leuke feesten/dansen/mooie argentijnse mensen.
    Dat is genieten zeg!inderdaad Carnaval vieren in de zomer is anders als in de winter, maar de optocht in Mares was ook leuk hoor!
    Leuke kamer trouwens, daar zal je het vast wel uithouden!.
    Elvier schrok zich bijna te pletter trouwens toen je "in love"" schreef!
    Die zag jou al met een Argentijnse schone rondhopsen.
    Nou lieve meid, geniet e wij genieten met je mee, kus Marij

  • 07 Maart 2011 - 21:20

    Kristy:

    Hey Meid
    Wat leuk om te lezen en te zien dat je het zo leuk hebt en veel mee maakt daar!!:)
    Geniet van alles wat je ziet, doet daar! :D
    X Kristy

  • 08 Maart 2011 - 08:22

    Jamay:

    Toppertje!!! Schitterende huis waaarin je verblijft.

    Carnaval is echt top om te zien. Heel veel plezier daar en geniet er nog van!

    Pas goed op jezelf.

    Liefs kus,
    Jamay.

  • 08 Maart 2011 - 12:37

    Eef:

    Waauw Janneke! Je hebt het daar echt getroffen hoor ik wel! Ik ben ook al op zoek naar een stagebedrijf in BA. Inderdaad een hoop geregel maar na jouw verhalen wil ik er al helemaal heen! Is er vanaf aug niet nog zo'n geweldige kamer vrij in dat geweldige pand? Haha! Ik hoop echt dat ik over een paar maanden jouw kant op kan komen en hetzelfde kan ervaren! Heeeel veel plezier daar en succes met school!
    Kus Eef

  • 09 Maart 2011 - 10:36

    Hans & Lianne:

    Meid, meid wat maak jij veel mee ! Echt geweldig om te lezen en de foto's zijn prachtig. Hopelijk bevalt het studeren ook zo goed.....
    Dikke Knuffel !

  • 10 Maart 2011 - 15:39

    Mari:

    Kijk je eigen carnaval..zo hoort het hahaaa.. shake shake!

    Hier int Brabantse land was de carnaval ook weer top!!!

    Have fun!

    x Mari

  • 13 Maart 2011 - 15:51

    Ton En Irma:

    Hoi Janneke,
    Wat een mooie verhalen weer. Blijf vooral genieten. Maak van elke dag een feestje!!
    Kus en een dikke knuffel!

  • 14 Maart 2011 - 16:02

    Chantal:

    Wauw Jan, wat klinkt het allemaal gaaf en wat ziet het er super uit! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan!!! :)
    kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Buenos Aires

Studie en stage

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2012

Don't cry for me Argentina....

11 December 2011

High risk, high reward……

05 November 2011

Girlpowerrrrrr....

21 September 2011

Primavera (lente!) :D

27 Augustus 2011

Op zoek naar Tarzan.... ;)
Janneke

Na er een jaar gewoond te hebben en nadat ik verliefd werd op de stad, het land, de mensen en de cultuur en niet te vergeten mijn latino, heb ik besloten terug te gaan om erachter te komen of wonen in Buenos Aires hetgeen is wat ik (tijdelijk) wil. Omdat Buenos Aires nu mijn nieuwe woonplaats is, zal ik uiteraard nog steeds proberen om zoveel mogelijk te reizen en deze verhalen kunnen jullie hier teruglezen.

Actief sinds 15 Dec. 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 102734

Voorgaande reizen:

17 Maart 2013 - 20 Maart 2016

Buenos Aires

01 Februari 2011 - 19 Januari 2012

Buenos Aires

Landen bezocht: