Ice ice baby... - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Janneke Mulder - WaarBenJij.nu Ice ice baby... - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Janneke Mulder - WaarBenJij.nu

Ice ice baby...

Door: jannekemulder

Blijf op de hoogte en volg Janneke

17 Februari 2011 | Argentinië, El Calafate

Hallo lieve allemaal,

Alweer mijn derde verhaaltje. Ik heb weer van alles meegemaakt!
Voor de mensen die er vorige keer erg snel bij waren met het lezen van mijn verhaaltje en alsnog geïnteresseerd zijn, ik heb nog wat meer foto’s bij mijn vorige bericht gezet.

Ik was gebleven bij Bariloche, the Lake district. Het hostel waar ik verbleef was een penthouse (10e verdieping). Bariloche ligt letterlijk aan een meer en dus had ik vanuit het hostel een prachtig uitzicht. (check de foto’s)
Ik zit niet graag stil en had dus meteen een trip geboekt voor de volgende dag: een kayak tour over een ander groot meer. Blijkbaar viel de halve dag toch meer in de smaak want samen met een ander Nederlands meisje Fleur uit het hostel, waren wij de enige die 22 kilometer (volle dag) wilden kayakken. We hadden dus een privé tour. De tocht begon erg zonnig en mooi, geen zuchtje wind. Het weer in de bergen verandert binnen no time en dus moesten we aan het einde van de dag terug peddelen tegen wind en golven in. Beetje onweer erbij, het kon niet beter ;) We moesten het gat waar we inzaten ook echt dichtmaken anders kwamen de golven de kayak in. Het was op dat moment best vermoeiend en ik had de volgende dag ook wel wat spierpijn, maar het was toch gaaf om mee te maken! Anders is het ook zo saai hè…
’s Avonds heb ik twee Deense meiden uit Kopenhagen leren kennen, ik zat niet zo lekker in mijn vel en was erg blij met wat gezelschap op dat moment. Ze sliepen bij mij op de kamer en ze zeiden meteen, “kom meid dan gaan we samen een wijntje drinken”. We zijn nu bijna een week verder en we werden gisterenmiddag weer herenigd hier in El Calafate en morgen zie ik ze weer in El Chaltén. Heel toevallig allemaal en ik vind het echt ontzettend leuk! Ze komen over 4 maanden hun reis afsluiten bij mij in Buenos Aires.

Maargoed even terug naar Bariloche. Zij vertrokken die ochtend en het regende en stormde echt die dag en ik wist echt niet wat ik moest gaan doen. Omdat ik niet de hele dag binnen wilde zitten, heb ik besloten om op de bus te stappen en aan het einde van de route uit te stappen. Ik heb toen een wandeling van 2 uur gemaakt in het bos aan de rand van het meer. Ik kwam vervolgens het bos uitgelopen en kwam de twee Australiërs tegen uit Mendoza, ook weer zo’n geweldig moment. De wereld is zo klein af en toe. ’s Avonds ging ik uit eten met Fleur om Bariloche af te sluiten want de volgende dag gingen we beide weer een andere richting op.

Zondag stond een busrit naar El Calafate op de planning en moest ik al om 06.30 vertrekken. Ik wist totaal niet wat ik ervan moest verwachten en als ik er zo op terugkijk, kan ik alleen maar lachen en het geweldig vinden dat ik het heb mogen meemaken. De rit zou 2,5 dag duren en ik zou twee keer overnachten in een hotel en hostel onderweg. Ik heb 2,5 dag alleen maar woestijn gezien! (foto’s) En het ergste van alles was dat de weg voor ¾ niet verhard was. De eerste dag reden we 800 km en de tweede dag 600. Er lag gewoon helemaal niets op de route onderweg. Als er dus iets zou gebeuren (want we hadden uiteraard geen bereik daar in de middle of nowhere) dan had ik mijn “nood crackers” moeten gebruiken en een dag (of langer) moeten wachten op hulp. Ik heb dus lekker 2 dagen gehobbeld en echt zitten hopen dat de bus er niet mee zou ophouden. Altijd als je iets hoopt, dan gebeurt het juist nooit! Dus de tweede dag hield de bus er mee op na een korte plaspauze. Ik moest af en toe wel echt lachen, want ik dacht echt: “wanneer maak je nu zoiets mee?” Gelukkig konden ze het probleem snel vinden en zaten we na 20 minuten weer op de weg. Pff… lucky us!
De eerste dag hadden we nog een vrouwelijke gids die Engels sprak, de tweede dag, hadden we alleen twee buschauffeurs die alleen Spaans spraken. En toevallig hadden we mensen in de bus die óf alleen maar Engels spraken óf alleen maar Spaans. Er waren twee mensen (waarvan ik er een van was) die beide talen wel redelijk spraken. Ik heb dus ook af en toe wat moeten vertalen haha… Misschien moet ik gewoon reisleidster worden. ;) Maargoed, het ergste was ook nog dat een van de chauffeurs naast me kwam zitten en me probeerden te versieren. Helaas wist hij dat ik Spaans sprak en dus kon ik me niet meer redden met “no hablo Español”. Het kon gewoon niet erger die 2 dagen… Het hotel lag in een typisch verlaten stadje uit zo’n western film, met hooi wat over de straten wordt voortgeduwd door de wind. In het hotel ’s nachts sliep ik met een ouder echtpaar op de kamer en ja hoor, dat kon er ook nog wel bij, de man was een snurker. Deze tour zou eigenlijk verboden moeten worden :p.. Maar ik leef nog! Een positief punt van de busrit was dat ik lama’s en struisvogels in het wild heb gezien! (alleen van de lama’s heb ik een foto kunnen maken). Ook heb ik een super lief ouder Italiaans echtpaar leren kennen. Ze spraken ook Spaans maar vaker Italiaans, toen ik zei dat ik wel wat verstond gingen ze erg langzaam praten en probeerden mij wat Italiaans te leren. Misschien wordt dat wel mijn volgende taal die ik graag zou willen leren… wie weet. Ze hebben me die avond uitgenodigd voor hun Toscaanse spaghetti en toen we afscheid moesten nemen was het “Ciao Bella” en een dikke kus. Heel schattig.

Aangekomen in El Calafate was het erg mooi weer en had ik weer geluk want de komende dagen zou het erg mooi worden. Ik heb de afgelopen 2 dagen dan ook lekker hier voor op de veranda van het hostel in het zonnetje gezeten zodra het kon. Helaas begin ik al te vervellen omdat de zon hier zo fel is.
De eerste middag in El Calafate had ik meteen een tour naar de meeste bekende gletsjer, de Perito Moreno, geboekt. Het was echt ontzettend gaaf en zo gigantisch! Ik heb ook ijs zien/horen afbreken, ook dat is echt iets om mee te maken (alsof er een flatgebouw in een paar seconden in elkaar stort). Gisterenavond hadden we een asado, een Argentijnse BBQ, met 30 mensen aan een lange tafel in het hostel hebben we vlees gegeten en elkaar beter leren kennen met reggae muziek op de achtergrond. Er hangt hier een heel relaxed sfeertje en alle werknemers hebben dreadlocks en dragen een t-shirt met de tekst: “All you need is weed.”
Vandaag was ik met een boot naar alle gletsjers in de buurt geweest op Lake Argentina. Dit was ook zo indrukwekkend… Ik heb een selectie van de foto’s op de site geplaatst, want ik heb echt ontzettend veel foto’s gemaakt. Het zijn allemaal net plaatjes, maar ik heb ze echt zelf gemaakt hoor… ;)

Morgen vertrek ik naar El Chaltén om een grote hike te maken met de Danish girls. En dan zondag is het tijd om naar Ushuaia te vertrekken, naar Tierra del Fuego (einde van de wereld (Argentinië).

Jullie horen weer van mij!

Besos!

Hello America!
I experienced a lot again! Veronica next year it’s your time to travel! A short summary (the pictures below explain everything), Together with another Dutch girl I had a kayak tour at the Lake district in Bariloche and it was amazing. We were just with the two of us and a guide. In the morning and at noon it was very sunny with a clear sky. After a while the clouds became very dark and we had to peddle back through storm. It gave the tour a little excitement! The day after I made a nice hike through the forrest next to the lake, very nice. When I decided to travel further down south, I made a reservation for a bustour that would take 2,5 day! It was interesting, because we had to drive through the dessert and I’ve seen nothing else than sand and mountains. 650 mile wasn’t paved! I really hoped the bus wouldn’t stop. After all it was a experience that I probably will never experience again. The last two days I saw a lot of glaciers. It is so impressive! If you ever have the time and the money, you should definitly go to Patagonia, Argentina.
Te llamo cuando estoy en Buenos Aires! ;)

You'll here from me!

Besos!

  • 17 Februari 2011 - 03:46

    Jamay:

    3 Woorden:

    WOW!!! Geniet ervan!!!

    X Jamay.

  • 17 Februari 2011 - 05:51

    Sjoon:

    SUPERRRR... en dulle foto's;)

    Geniet en chill met mate:P

    x Sjoon

  • 17 Februari 2011 - 07:11

    Elle En Rik:

    Super gaaf meid!!
    Geniet er maar lekker van hier.. Hier is nog niks raars gebeurd!

    Veel plezier!
    x

  • 17 Februari 2011 - 07:24

    Carlo:

    Hey lieverd,

    Dat ziet er weer geweldig uit.... en de foto's ook ;)
    Nee het zijn weer prachtfoto's en een mooi verhaal. Geniet nog van de ca. 1,5 week rondreizen!!

    xXx Carlo

  • 17 Februari 2011 - 07:38

    Lars:

    Vette shit Janneke!
    Geniet ervan!
    x Lars

  • 17 Februari 2011 - 07:47

    Miek:

    Weer een SUPER verhaal Janneke ! En wat een prachtige foto's. Btw. had je geen 'houten kont' na twee dagen in die bus ? Geniet nog met volle teugen op je tocht naar 't 'einde van de wereld', wij smullen mee van je schitterende verhalen en foto's.
    Groeten en hou je haaks !
    xxx Miek

  • 17 Februari 2011 - 08:34

    Britt:

    haha WAT een verhaal weer! Dat moet wel ff shit zijn geweest die enorme busreis maar voor de rest, lucky you! Wat geweldig, en die FOTO'S, my god!! Geniet geniet en ik spreek je snel :)
    Besos!

  • 17 Februari 2011 - 08:40

    Lotte:

    Pretty awesome! Enjoy :)

    liefs Lotte

  • 17 Februari 2011 - 09:00

    Carry:

    Ha lieve Janneke, wat een belevenissen allemaal weer, erg stoer dat je dat allemaal in je uppie doet! Ook leuk dat je zoveel verschillende mensen ontmoet!! (behalve die macho busschauffeur dan ;-))
    En wat is het een prachtig land. Ben blij dat jij van die schitterende plaatjes schiet, dan genieten wij mee! Meissie, geniet er nog van en pas goed op jezelf!
    Dikke kus, Carry

  • 17 Februari 2011 - 09:01

    Niek En Mieke:

    Jaloers!!!! :-)
    De zon schijnt hier vandaag ook... maar of dat nou zo leuk is als je 's morgens toch gewoon moet krabben ;-)

    XXX

  • 17 Februari 2011 - 09:13

    Rob Krommenhoek:

    Calafate ziet er top uit.
    Kom ik volgende week krijg de smaak al te pakken. Ga vandaag naar Ushuaia

    Gr Rob

    Elkrommotepatagonie

  • 17 Februari 2011 - 09:51

    Danielle:

    Wauw Jan! Wat maak jij toch veel mee in de korte tijd die je hebt om rond te reizen! Ik heb heel erg moeten lachen om het bus-verhaal, echt iets voor jou om mee te maken ;)
    Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Liefs x Danielle

  • 17 Februari 2011 - 11:46

    Carlijn:

    Yow mate!

    Je hebt inderdaad niet stil gezeten! Het is echt allemaal super mooi, ik krijg er ook weer de kriebels van... :D Zelfs kapotte bussen is in zo'n geweldig landschap niet erg he. Terwijl we hier na 5 minuten al zouden staan te vloeken haha!
    Nou meid, geniet ervan: Ik vind je dapper!

    X Carlijn

  • 17 Februari 2011 - 13:46

    Patrick:

    Wauw! Vette foto's zeg :) En mooie ervaringen weer. Geweldig wat je allemaal onderneemt!

  • 17 Februari 2011 - 14:01

    Henk Van Dijk:

    Alias sailmeat...

    Hoi Janneke, net de tijd genomen om je verhalen te lezen en te genieten van je mooie foto's. Echt geweldig hoor. Het ga je goed en 'hasta la vista'.

  • 17 Februari 2011 - 17:45

    Ria En Wil:

    Het duurde even, maar we hadden problemen met het internet.
    Wow! wat een avonturen maak jij mee zeg! Onvoorstelbaar en je hebt inderdaad mooie foto,s. Wat leuk dat je zoveel verschillende nationaliteiten
    leert kennen . Cool!
    Hartelijke groeten en nog veel plezier.

  • 17 Februari 2011 - 17:51

    Irma En Ton:

    Hallo wereldreiziger!
    Wat een prachtige plaatjes.
    We verheugen ons weer op het volgende verslag.
    Groetjes en kus
    Ton en Irma

  • 17 Februari 2011 - 18:24

    Thomas En Rianne:

    Hee meissie,

    Wauw wat een mooie foto's!!! Je zit inderdaad niet stil.....super veel mooie en leuke belevenissen! Geniet nog van je rondreis:)

    Enjoy!!!

    Dikke x Thomas en Rianne

  • 17 Februari 2011 - 19:51

    Marij:

    Wat fantastisch Janneke! wat een prachtige foto's. Zo zit je in een kano in de warme zon en dan weer met een dikke jas aan bij een wonderschone gletscher.
    En je ziet wel , ook al zit je wel eens in een (heimwee?)dip, er is altijd wel iemand die je op kan fleuren zoals die schitterende Deense meiden.
    Ik geniet van je foto's en verhalen en vind het heerlijk dat je ze zo goed met ons kan delen.
    Liefs en hollandse besos,
    Marij

  • 17 Februari 2011 - 20:49

    H&H:

    Ha die kayakende zandhaas,
    We zijn zwaar onder de indruk van je sportieve prestaties. Jammer van de verloren tijd in de woestijn. Gezien de foto's heeft de tocht langs de gletsjers voor enige compensatie gezorgd. Zoals je weet is de kortste lijn tussen 2 punten een rechte lijn. Maar besef wel: "A line is a dot that went for a walk."
    Geniet er lekker van H&H

  • 17 Februari 2011 - 21:34

    Sander:

    Wow Jan! Wat vet die gletsjer, dat was 2.5 dag hobbelen wel waard volgens mij haha! Ik geloof dat dat ook een keer bij rtl travel of zo is geweest. En je foto's kunnen inderdaad direct in een reisboek als je mensen helemaal jaloers wil maken.
    Leuk dat je al zo veel mensen hebt leren kennen (ook al had je er volgens mij geen problemen mee gehad als je die chauffeur niet had gezien :P).
    Heel veel plezier nog,
    xx Sander

  • 17 Februari 2011 - 22:12

    Hanneke:

    Hoi Janneke,
    Wat kan jij mooie foto's maken zeg van die prachtige natuur! En dan die verhalen, geweldig!!
    We genieten met je mee en kijken uit naar je volgende avontuur.
    Nog heel veel plezier en let goed op jezelf!
    liefs van ons allemaal.

  • 17 Februari 2011 - 23:03

    Marloes Fransen:

    Espectacular tus historias y fotos. Como extraño mi Argentina! Disfruta cada momiento amiga. Tkm, besos

  • 18 Februari 2011 - 12:52

    Jeroen Meesters:

    Haha ik lees je reisverslagen elke keer. Jij maakt wel wat mee zeg. Het verbaasde me vooral te lezen dat je een gletsjer bent tegengekomen, omdat ik dat toch wel als laatst verwacht in Argentinïe. Maargoed het is natuurlijk wel berggebied.
    Ik moest wel lachen om jou laatst, vooral om dat 'ik neem de bus' als in neuken vonk wel geinig.
    Maarre moet jij niet naar school? Ik hier op stage jouw reisverslagen lezen terwijl jij gewoon op avontuur gaat! Nouja een win-winsituatie voor ons beiden haha.
    Veel plezier nog daar he;)

  • 18 Februari 2011 - 13:35

    Caroline Manders:

    Hoi Janneke,
    Wat een superreis ben je aan het maken! Echt heel stoer hoor. Heel veel mensen dromen er van en jij doet het gewoon! Geniet met volle teugen en ik ga je verhalen volgen. Ik hoop dat je nog heel veel leuke mensen gaat ontmoeten en dat wij hier in Nederland nog veel van die prachtige foto's uit Zuid Amerika te zien krijgen.
    Veel plezier en take care!
    Groetjes Caroline

  • 18 Februari 2011 - 21:42

    Claar:

    Hey Janneke,

    Dat is nou wat je noemt..je storten in het avontuur! Zo'n busreis kun je toch niet van te voren bedenken. Fijn dat je er zo relaxed mee omgaat en vooral de positieve kanten kan zien van zo'n reis.
    Je bent echt super goed bezig meis!
    Dipjes horen er natuurlijk net zo bij..en hopelijk zijn er steeds mensen in de buurt waar je je ei kwijt kan.
    Ik geniet van je verhalen!
    Liefs, Claar

  • 19 Februari 2011 - 16:31

    Jan C:

    Lieve Janneke,
    Argentinie staat inmiddels ook op mijn verlanglijstje; dat is te danken aan jou!
    Wat een mooie natuur. In Noorwegen heb ik schitterende gletsjers gezien, maar dit lijkt nog groter. Veel plezier de komende week, en blijf mooie plaatjes schieten.
    Liefs.

  • 19 Februari 2011 - 18:31

    Twan En Bertie:

    Hey meid!!!

    Wow wat een mooi verhaal en die foto's niet normaal zo mooi!!!! Geniet er nog lekker van!!!

    Dikke kus

  • 20 Februari 2011 - 12:10

    Noud Rieky:

    hoi Janneke

    het is leuk om te lezen wat jij daar allemaal mee maakt en al van het zonnetje kunnen genieten die foto wat is het daar mooie wel iets anders als in het dorp ? Maarheeze geniet nog van die mooie tijd daar we kijken weer uit naar het volgende verhaal
    groetjes van de over buren

  • 21 Februari 2011 - 07:28

    Anita V.d.Peppel:

    He Janneke!!
    Ik heb net je verhalen zitten lezen. Wat beschrijf je het leuk en wat maak je veel mee zeg. Geweldig. Iets wat ik vroeger heb willen doen maar wat er nooit van is gekomen. Het sterkt me in mijn voornemen om het over een jaar of tien te gaan doen net als dat ouder echtpaar dat je tegekwam.
    Nog heel veel plezier meis, geniet ervan en pas goed op jezelf!!
    Groetjes Anita

  • 21 Februari 2011 - 12:35

    Monique:

    wat een mooie foto's en wat een veelzijdige natuur daar, moet misschien ook maar eens een keertje gaan kijken....pas goed op jezelf
    gr Monique Mulder

  • 21 Februari 2011 - 13:09

    Mark:

    Hahaa zie ik daar nou een wolken met druppel bij de weersverwachting voor morgen?! Bij ons schijnt de zon gewoon hoor(A)!
    haha....nee ik word nu langzamerhand wel een beetje jaloers hoor:P Maaar maakt niet uit, ooit ga ik jou nog jaloers maken haha;)

    Xx hou je taai chick! Spreek je snel!

    Cuando alguin se va, él que se queda, sufre más

  • 24 Februari 2011 - 10:29

    Judith Van Raaij:

    Hee Janneke,

    Nadat ik je een hele tijd terug bij Anne sprak over je reis, ben ik je verhalen toch een beetje gaan volgen ;) Ik kan ook alleen maar WOW denken, jeetje wat mooi en gaaf wat je allemaal mee maakt! :D Nog heel veel plezier!!

    xx

  • 25 Februari 2011 - 13:33

    Claudia Van Brenen:

    Jaaa, je was in I Keu Ken. Tof !!! En die busrit met Chalten travel, wat een ramp he !! Had je toevallig mijn verhaaltje er ook over gelezen? Zoooo herkenbaar wat je schrijft. En dus weer problemen met de bus. Had ik nu maar wel een klachtenmail gestuurd.
    Nou goed, het is wat je zegt, allemaal een groot avontuur.

    Plezier verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, El Calafate

Buenos Aires

Studie en stage

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2012

Don't cry for me Argentina....

11 December 2011

High risk, high reward……

05 November 2011

Girlpowerrrrrr....

21 September 2011

Primavera (lente!) :D

27 Augustus 2011

Op zoek naar Tarzan.... ;)
Janneke

Na er een jaar gewoond te hebben en nadat ik verliefd werd op de stad, het land, de mensen en de cultuur en niet te vergeten mijn latino, heb ik besloten terug te gaan om erachter te komen of wonen in Buenos Aires hetgeen is wat ik (tijdelijk) wil. Omdat Buenos Aires nu mijn nieuwe woonplaats is, zal ik uiteraard nog steeds proberen om zoveel mogelijk te reizen en deze verhalen kunnen jullie hier teruglezen.

Actief sinds 15 Dec. 2010
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 102671

Voorgaande reizen:

17 Maart 2013 - 20 Maart 2016

Buenos Aires

01 Februari 2011 - 19 Januari 2012

Buenos Aires

Landen bezocht: